McDonald’s navigeert je met deze friet-billboards naar een vestiging


De Franse McDonald’s probeert weggebruikers te verleiden tot een bezoekje aan een vestiging van de fastfoodketen met een nieuwe outdoor-campagne. Met verschillende uitingen wordt de route getoond naar de dichtstbijzijnde McDonald’s-vestiging.
De routebeschrijving bestaat uit gele lijnen, afgeleid van de frietjes van de keten, die navigeren naar een restaurant. Er zijn 64 varianten bedacht die aangeven dat je bijvoorbeeld linksaf moet slaan, of de tweede of derde afslag van een rotonde moet nemen. De campagne is afkomstig van de Parijse vestiging van TBWA.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVorig jaar kwam McDonald’s ook met een outdoor-campagne, waarbij verkeersdeelnemers naar een vestiging van de keten werden genavigeerd. Deze uitingen werden ontwikkeld door het Canadese bureau Cossette en waren te zien in het straatbeeld van Toronto. Die campagne won toen nog een Leeuw in Cannes.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidIk begrijp de boodschap als: hoe rij je met een grote bocht om McDonald's heen?
Hebben goed gekeken naar huisstijl van Boijmans van Beuningen