Overslaan en naar de inhoud gaan

McDonald's haakt in op inflatieperikelen met sympathieke outdoorcampagne

De prijscampagne moet hetzelfde effect genereren als de gele M naast de snelweg, aldus bureau TBWA\Neboko.
mcdonald's campagne
Prijsje waar je blij van wordt, aldus McDonald's
mcdonald's campagne
Prijsje waar je blij van wordt, aldus McDonald's

Prijsjes waar je blij van wordt. Dat is de boodschap van de nieuwe outdoorcampagne van McDonald's Nederland. In de huidige tijd waarin alles duurder wordt, laat de fastfoodketen zien dat je voor 'iets lekkers met een klein prijsje' bij de Mac aan het juiste adres bent. En dat tovert vanzelfsprekend een grote glimlach op je gezicht, aldus McDonald's.

related partner content for mobile comes here

De campagne, van de hand van TBWA\Neboko, wordt uitgerold in outdoor met een 'follow up' in televisie, online, radio en de McDonald's-app.

Met de campagne zocht McDonald's naar een manier om value te koppelen aan merkgevoel, zegt marketingmanager Karin van Prooijen. 'Dat doen we door te laten zien welk effect ons betaalbare assortiment op mensen heeft, namelijk een glimlach op het gezicht.'

Geen uitleg nodig

McDonald's begrijpt de waarde van outdoor als geen ander, zegt Dennis Baars, creative director van TBWA\Neboko. 'Kijk maar naar het effect dat de palen met de gele M naast de snelweg op mensen heeft. De glimlach die dan verschijnt, proberen we in deze executie ook te vangen, door 'm te koppelen aan de prijs. Het beeld is zo sterk dat er geen product of uitleg meer nodig is.'

Credits:
Klant: McDonald’s Nederland
Bureau: TBWA\Neboko, TBWA\X
Media: OMD
Productiemaatschappij: Czar
Regie: Sophie Dros
Fotografie: Maxime Cardol

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in