ING strijdt tegen 'bankhelpdeskfraude' in nieuw campagneconcept


ING introduceert een nieuw campagneconcept waarin het laat zien hoe klanten de services van de bank kunnen gebruiken. 'En vooral hoe gaat dat voelt voor de klant', aldus ING.
De eerste campagne (bureau: TBWA\Neboko) draait om de oplossing 'Check het gesprek'. Met deze 'in-app-oplossing' kunnen klanten direct zien of ING hen belt of dat ze ten prooi vallen aan oplichters. De tool is een middel in de strijd tegen bankhelpdeskfraude, ofwel oplichters die zich voordoen als medewerkers van de bank.
In de tv-commercial en online video's zien we een dame die ontdekt dat ze een oplichter aan de lijn heeft. En daar rekent ze 'op geheel eigen wijze' mee af.
Simpel construct
Het nieuwe concept onderscheidt zich -aldus ING- door een simpel construct waarin de bank per campagne één oplossing biedt die direct helpt met geldzaken. 'Check het gesprek' is de eerste oplossing binnen het nieuwe platform.
Vacatures
Project Communication Advisor
AMS InstituteClustercoördinator Energiezuinig Wonen
Milieu CentraalSenior communicatieadviseur
Gemeente Delft
Door deze functionaliteit in de ING-app kunnen klanten controleren of daadwerkelijk ING belt - of iemand anders. En met succes, meldt ING, want sinds de introductie vorig jaar daalde het aantal bankhelpdeskfrauders onder ING-klanten met 43%.
Gerelateerd
Zelfvertrouwen
ING: 'Onze slimme oplossing geven je financiële zelfvertrouwen een boost. Vanuit alledaagse behoeften en drijfveren rondom geld laten we zien wat ING te bieden heeft en hoe lekker het voelt als je meer mogelijkheden hebt. Geen grootste beloften of emotioneel drama, maar pragmatische oplossingen voor jouw geld, en het voordeel dat het oplevert.'
De campagne (productie: Better Call Sol) wordt breed uitgerold: op televisie, social media en via online video.
Credits:
Bureau: TBWA\Neboko
Productie: Better Call Sol, Make, Kapsalon, De Grot, Bibian Bingen (Fotografie)
Muziek: MassiveMusic
Media: Initiative, Dept
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid