Overslaan en naar de inhoud gaan

Goat en Lemon Scented Tea komen met kletsnatte sokken: Global Warming Socks

Modemerk Goat Organic Apparel en het creatieve bureau slaan de handen ineen voor een alarmerend kerstkado: Global Warming Socks.
Global warming socks
Global warming socks

Het kerstkado? Sokken verpakt in water, die ons moeten herinneren aan global warming. In de campagne speels aangeduid als de wet-sockpocalypse

related partner content for mobile comes here

 

Niemand houdt van natte sokken

Het doel van deze natte verpakking is omdat de makers van de campagne ons willen wijzen op het feit dat de textielindustrie een van de meest vervuilende industrieën ter wereld is en dat voor één kledingstuk een enorme hoeveelheid aan energie en water wordt verbruikt, met tot gevolg dat de aarde opwarmt en uiteindelijk de zeespiegel zal stijgen.

'Waarom kopen we nog steeds slecht gemaakte kleren die bijdragen aan de opwarming van de aarde', stelt Lavinia Bakker, oprichter en eigenaar van Goat: 'Als we met z’n allen zo door blijven gaan, lopen we in 2050 waarschijnlijk rond met natte sokken. Omdat de oplossing voor elk groot probleem begint bij een eerste stap, lanceert Goat Global Warming Sucks. Eh, socks.'

Wet-sockpocalypse

Tim ten Dam, creatief directeur Lemon Scented Tea vult aan: We hebben het over gewone witte sportsokken, maar dan van Goat. Dus duurzamer, organic cotton, maar betaalbaar. En laten we wel wezen, sokken zijn nou eenmaal nodig, mooi als we daarmee het bewustzijn over dit probleem een klein beetje kunnen vergroten. Een eerste stap om de wet-sockpocalypse te vermijden.

Wear the movement

Lemon Scented Tea werkt al langere tijd voor het Amsterdamse modemerk Goat. Zo ontwikkelde de agency eerder de campagne Proudly made in Bangladesh vanuit hetzelfde merkidee waaruit de sokken zijn ontstaan: Wear the Movement. Waarbij door middel van Goat-kledingstukken bewustzijn wordt gecreëerd voor de problemen veroorzaakt door de mode-industrie. 

De campagne is geproduceerd door FRSHMN Media

Credits

Klant: Goat Organic Apparel
Bureau: Lemon Scented Tea
Verantwoordelijk bij klant: Lavinia Bakker
Productie: FRSHMN Media
Regie: Joep Knevel
AD: Jeffrey Harmunanto
DOP: Tjerk Muilwijk
AC: Vincent Geijsel
Photo: Marijn Wouters
Edit: Jeffrey Harmunanto & Ijen Mekers
Grading: Erik Verhulst

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in