Fairphone moedigt publiek aan om door te gaan met perfecte imperfecte leven
Het Nederlandse smartphonemerk Fairphone wil met nieuwe campagne duidelijk maken dat de telefoons van het duurzame merk ontwikkeld zijn voor langdurig gebruik. Het merk legt uit dat het producten ontwikkelt die gericht zijn op modulariteit. ‘Hierdoor zijn eenvoudige reparaties mogelijk waardoor de telefoon langer meegaat. Want hoe langer je met een telefoon doet, hoe kleiner de ecologische voetstap ervan zal zijn.’
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente Altena
Anders dan andere smartphonemerken
De campagne is ontwikkeld door KesselsKramer en geproduceerd door Smarthouse Films. Waar de grote spelers op de smartphonemarkt veelal campagnes ontwikkelen die gericht zijn op de specs en features van de telefoons is dat in deze campagne het tegenovergestelde. Danielle Guirguis, founder van Smarthouse Films: ‘Telefoonmerken beconcurreren elkaar om de consument te verleiden vooral nieuwe telefoons te blijven kopen. Deze campagne laat zien dat Fairphone het publiek juist aanmoedigt door te gaan met het perfecte imperfecte leven om zo langer te doen met de telefoon. Niks focus op specs en features.’
De campagne wordt uitgerold op de Duitse tv en Europese online media.
Lees ook:
- Nederlandse filmbranche start collectief Fijn Weekend en voert hoger weekendtarief in
- 15 jaar Woman Inc: Strijd voor emancipatie nog niet gestreden
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid