Overslaan en naar de inhoud gaan

Duurzaam leven is soms lastig, campagne Milieu Centraal helpt een handje

Laat een paar dagen de auto staan of eet een week geen kaas, zo wil Milieu Centraal Nederlanders helpen met een duurzame leefstijl.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Milieu Centraal start de landelijke campagne ‘Een Dagje Groen’, waarmee het Nederlanders wil stimuleren om duurzamer te leven. Dit is niet altijd gemakkelijk, blijkt uit onderzoek van de organisatie. Met zestien uitdagingen wil Milieu Beheer mensen helpen om hun ecologische voetafdruk te verkleinen.

related partner content for mobile comes here

'Duurzaamheid is een populair thema, maar de meesten weten niet goed waar ze moeten beginnen', vertelt Vera Dalm, directeur Milieu Centraal. 'Als ze eenmaal aan de slag gaan, dan hebben ze al gauw de smaak te pakken. Met deze campagne willen we Nederlanders helpen om die eerste stap te zetten.'

De campage, opgezet in samenwerking met Johnny Wonder, werkt met zestien uitdagingen. Bijvoorbeeld een dagje korter douchen, vaker fietsen naar werk, en vegetarisch eten. Deelnemers kunnen op de website zelf bepalen hoeveel dagen ze willen meedoen. Om ze een extra steuntje in de rug te geven, laat Milieu Centraal direct zien wat de impact hiervan op het milieu is. 

De campagne is gelanceerd met persaandacht van onder andere het NRC, De Volkskrant en de Metro. Later in de maand start een infleuncer campagne, waar onder andere Monique van Loon en Nina Pierson aan mee doen. Ook zij starten Een Dagje Groen en roepen hun volgers op om mee te doen.

Dagje Groen
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in