Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit is de top 10 ‘meest iconische werk van de afgelopen 30 jaar’ volgens SAN

Uit de shortlist die gisteren bekend werd gemaakt, kiest Stichting Adverteerdersjury Nederland straks drie ‘Reclameparels’.
Ik heb nog zo gezegd, geen bommetje!
Ik heb nog zo gezegd, geen bommetje!
© Al het goeie komt van Melkunie-koeien
Ik heb nog zo gezegd, geen bommetje!
Ik heb nog zo gezegd, geen bommetje!
© Al het goeie komt van Melkunie-koeien

SAN roept op 23 mei a.s. drie ‘Reclameparels’ uit. Dat zijn speciale SAN-accenten met een hoge nostalgische waarde. Een 30-koppige(!) jury van (vooral) oude rotten in het vak (zie foto onder), bepalen welke campagnes het predicaat ‘Reclameparel’ mogen dragen. De aanleiding voor deze speciale Accenten is het 30 jarig bestaan van SAN.

related partner content for mobile comes here

Top 10

De shortlist is donderdagavond bekendgemaakt in Museum voor Beeld en Geluid. Dit zijn de tien kanshebbers in alfabetische volgorde:

  • Albert Heijn, De meest favoriete supermarktmanager van Nederland.
  • Ben, Ik ben Ben
  • Calvé pindakaas, Wie is er niet groot mee geworden?
  • Centraal Beheer, Even Apeldoorn bellen
  • Koninklijke Landmacht, Geschikt/Ongeschikt
  • Melkunie, Al het goeie komt van Melkunie-koeien.
  • Nederlands Zuivelbureau, Melk. De Witte Motor.
  • Sire, Je bent een rund als je met vuurwerk stunt
  • Stichting Terre des Hommes, Sweetie
  • Zwitserleven, Zwitserleven Gevoel
Juryleden Reclameparels
Juryleden Reclameparels Studio Gerry Hurkmans

Goed werk bekronen

In plaats van één winnaar uit te roepen, kiest SAN er met de Reclameparels voor om drie campagnes in de spotlights te zetten. ‘Dat past bij ons’, zegt SAN-voorzitter Jeroen Huberts, ‘want we bekronen binnen onze gebruikelijke categorieën in de meeste gevallen ook meerdere campagnes. Het gaat er niet om een winnaar uit te roepen, maar om goed werk te bekronen.’

Bij de Groot-Accenten (Adverteerder van het Jaar, Bureau van het Jaar en Consistent Accent) wordt overigens wél elk jaar een winnaar uitgeroepen. Hoe dan ook, welke campagne de echte absolute Reclameparel is, zal ook na 23 mei voer voor kroegdiscussie blijven.

 

De jury stond onder leiding van René Repko (zelfstandig/retail-expert) en Yvette Belt-Beekman (Marketing KPN).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Maximiliaan Winkelhuis

Geen KLM-zwanen op de shortlist...? Wie zat er te slapen toen de shortlist werd gemaakt?

Theo

En Wij van WC-EEND zouden WC-EEND wel adviseren voor de shortlist...

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in