Overslaan en naar de inhoud gaan

Loden Leeuw-commercial met René Froger is omzet-booster voor Eyelove

De omzet van de brillenketen nam in 2018 met bijna een kwart toe, mede dankzij de ‘multifocááááále bril’.
Ik wil graag een multifocááááále bril
Ik wil graag een multifocááááále bril
© Eyelove
Ik wil graag een multifocááááále bril
Ik wil graag een multifocááááále bril
© Eyelove

Brillenbedrijf Eyelove meldt een omzetstijging in 2018 met 23 procent tot 15 miljoen euro. De prijsvechter zag zowel het aantal herhalingsaankopen door bestaande klanten als de aanwas van nieuwe klanten in het afgelopen jaar sterk stijgen.

related partner content for mobile comes here

Eyelove verklaart de omzetgroei door de succesvolle reclamecampagnes en de activiteiten in België. De keten: ‘We zien in de komende jaren nog genoeg groeikansen in Nederland en België, maar we oriënteren ons ook op uitbreiding naar andere Europese landen.’

 Directeur Paul Berkelmans stelt vast dat de naamsbekendheid van Eyelove in 2018 enorm is gestegen door de reclamecampagnes met René Froger (zie hieronder). ‘Hierdoor hebben we veel nieuwe klanten mogen verwelkomen bij Eyelove.’

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

'Ik ga naar Eyeluuuuuuuvvvv!!!'

Groeiplannen

Eyelove zegt de komende jaren verder te willen groeien door het assortiment in bestaande verkooppunten in Nederland en België op meer plaatsen te vergroten tot 450 monturen. Daarnaast worden winkels omgebouwd. ‘Sinds vorige zomer hebben we het tempo van de ombouwoperatie verder opgevoerd. Verkooppunten die zijn omgebouwd zien hun omzet harder groeien dan de gemiddelde omzetgroei binnen Eyelove.’ Daarnaast onderzoekt Eyelove de mogelijkheden om winkels te openen in andere Europese landen.

Irritatie

Dat irritante reclames heel effectief kunnen zijn, bewijst de commercial van Eyelove eens te meer. De Loden Leeuw voor de meest irritante BN'er in een reclame ging bij de laatste editie namelijk met overmacht naar René Froger, die bij Eyelove een ‘multifocááááále bril' wil kopen. Zeventig procent van de Loden Leeuw-stemmers koos voor Froger, boven Gerard Joling en André Hazes jr.

De opvolger van deze reclame, ‘Zet ‘m op hè’ (zie hieronder), ook met Froger, wordt ook als bloedirritant ervaren. Goede kans dat Eyelove dit jaar weer Loden Leeuw in de wacht sleept.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

'Nou, voor me bril wel...'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in