Overslaan en naar de inhoud gaan

Bloedirritante buzzwords-topman moet USG Finance aan talent helpen

Creatief bureau Higuita tekent voor online game-campagne gericht op financiële hipo’s.
Still uit filmpje USG Financial
Still uit filmpje USG Financial
Still uit filmpje USG Financial
Still uit filmpje USG Financial

Hij laat terloops een foto van een vriendje zien (Elon Musk), net nadat hij je vraagt of  je genoeg zuurstof bij je hebt. ‘Want in de ruimte hoort niemand je schreeuwen als je berekeningen niet kloppen’, aldus de bloedirritante, babbelzieke ceo uit de interactieve campagne Praat Money Met Me.

related partner content for mobile comes here

De baas-in-bretels speelt de hoofdrol in de online videogame waarmee detacheringsbureau USG Finance mensen werft voor een baan als financial. Bedoeling is dat de financiële talenten hun kennis testen door de werkelijke betekenis van de buzzwords en het jargon van de ceo aan te geven. De campagne is bedacht en ontwikkeld door creatief bureau Higuita.

 

Merk bouwen

USG Finance wil met deze online campagne aan haar merk bouwen. De intermediair is er namelijk níet voor de karikatuur die het in de campagne schetst van een omhooggevallen financial in een hagelwitte blouse, maar voor mensen ‘die zichzelf willen blijven en vernieuwing brengen in een bedrijf’.

Niek Eijsbouts, creatief directeur Higuita: ‘Met Praat Money Met Me hebben we niet zomaar een game ontwikkeld, maar een nieuw narratief voor social neergezet dat het merk USG Finance laadt en geïnteresseerde doelgroepen weet te binden.’ 

De campagne wordt online en in out-of-home media uitgerold. Het spel is te spelen op: www.praatmoneymetme.nu

Meer campagnes?

Benieuwd naar meer campagnes, check het overzicht hier.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in