Overslaan en naar de inhoud gaan

Artis vraagt na 'schijtjaar' om steun met online campagne

De dierentuin hoopt dat veel kleine bijdragen toch een 'hele hoop' steun geven om deze tijden door te komen.
Artis
De dierentuin vraagt om een 'Tikkie hulp' aan het einde van dit 'schijtjaar'.
© Foto: Tim Mintiens
Artis
De dierentuin vraagt om een 'Tikkie hulp' aan het einde van dit 'schijtjaar'.
© Foto: Tim Mintiens

Artis start vandaag een online steuncampagne. De dierentuin vraagt om een 'Tikkie hulp' aan het einde van dit 'schijtjaar'. Poepende zebra’s, kamelen, vissen en olifanten passeren de revue, om met een dikke knipoog (en middelvinger) te verwijzen naar het moeilijke jaar dat de dierentuin achter de rug heeft.

related partner content for mobile comes here

De campagne, ontwikkeld door het digitale bureau Code d’Azur, in samenwerking met designbureau 51North, het creatieve bureau Dawn en fotograaf Tim Mintiens, wordt gedeeld via Instagram, Facebook en de website van de dierentuin.

Hele hoop

Als gevolg van het coronavirus zijn - voor de derde keer dit jaar - de deuren van het park moeten sluiten voor bezoekers. En dat heeft grote financiële gevolgen. Iedereen die Artis een warm hart toedraagt, kan het park daarom vanaf vandaag een beetje helpen. De dierentuin hoopt dat veel kleine bijdragen toch een 'hele hoop steun geven om deze zware tijden door te komen.'

Ontslagen

Artis liet vorige maand weten tussen de twintig en veertig mensen te moeten ontslaan. Ook bij onder meer Dierenpark Amersfoort, Wildlands in Emmen en de Apenheul zijn banen geschrapt. De dierentuinen hebben zwaar te lijden gehad van de eerste lockdown eerder dit jaar en krijgen een extra klap door de huidige lockdown. De dierenparken hebben een steunpakket van 39 miljoen euro toegezegd gekregen van het ministerie van Landbouw. Dat komt begin 2021 beschikbaar. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in