Overslaan en naar de inhoud gaan

Animator Richard Williams maakte naast Roger Rabbit óók reclames – een overzicht

Coca Cola, Heinz, Samson en Levi’s: een greep uit de vele commercials van overleden animator Richard Williams.
Richard Williams
Richard Williams

De oscarwinnende animator Richard Williams is op 86-jarige leeftijd overleden. Hij heeft een indrukwekkende carrière achter de rug en was een pionier op het gebied van computeranimaties. Afgelopen vrijdag is Williams overleden in zijn huis in Bristol.

related partner content for mobile comes here

Williams won in 1972 zijn eerste Oscar voor het wereldberoemde kerstverhaal A Chrismas Carol. Zijn bekendste creatie is de moderne klassieker Who Framed Roger Rabbit (1988). En Williams animeerde ook Pink Panther-films en hielp mee met de beroemde James Bond-film Casino Royale (1967).  

Ook op het gebied van reclame laat Williams memorabel werk na. Vanaf zijn 16e was hij tekenaar bij diverse reclamebureaus. Hij maakte spotjes voor Coca Cola, Levi’s, Heinz en Samson bij zijn studio genaamd Richard Williams Studios. In alle advertenties herken je zijn opvallende stijl terug. Hieronder een overzicht met commercials.   

Roger Rabbit en zijn vrienden voor Diet Coke

‘Clifford the Dragon’ voor Listerine

Super Man zegt 'nee' tegen sigaretten

Deze is geanimeerd door Eric Goldberg bij Richard Williams Animation Studio

De Samson-leeuw

Care Bears Books

Air Canada

‘Snow White’ voor Eye Dew

Heinz

Overige reclames

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in