Overslaan en naar de inhoud gaan

Als het aan Praxis ligt, klussen we de hele zomer door

De sullige vader uit de vorige campagne hoeft zich in zijn vakantie niet te vervelen.
Still Praxis vakantie
Still Praxis vakantie

Ook in de zomer kan er volgens Praxis lekker doorgeklust worden. Volgens de bouwmarktketen is dit juist dé tijd om grotere klussen aan de pakken. Er is immers tijd en er is veel voordeel te halen. In de campagne wordt de vader van het gezin dat we in de vorige campagne ook zagen weer aangemoedigd door zijn kinderen en krijgt hij de smaak te pakken.

related partner content for mobile comes here

'Onze Makers-doelgroep pakt vaak zelf klussen in en om het huis op om geld te besparen. Vooral in de zomer zien we dat mensen vrij nemen om de grotere klus op te pakken. Daarom is het belangrijk dat we juist in deze periode laten zien dat je bij Praxis waar voor je geld én de juiste hulp krijgt', zegt Miranda Smit, marketing director bij Praxis. 'Naast kortingen op heel veel artikelen, lanceren we ook het spaarmechanisme met Praxis Plus, waarmee klanten kunnen sparen voor nóg meer voordeel. Met de Rekenhulp vloeren, stappenplannen en de gratis aanhanger helpt Praxis de Maker naast geld, ook om tijd en moeite te besparen. Met deze campagne willen we dat tussen de oren krijgen van alle Makers van Nederland'.

Klusheld

Praxis lanceerde eind maart een nieuwe campagne, met daarin een vader die duidelijk wel wat hulp kan gebruiken bij het klussen. Zijn twee kinderen zijn er daarentegen van overtuigd dat hun vader een echte klusheld is. Als zij iets willen, hoeft hun vader het alleen nog maar 'even' te maken. Enthousiast zetten ze hem aan tot klussen. 

[zie de campagnefilm hieronder]

Niet reclamisch

Edward van de Ridder, head of strategy bij Alfred International: 'Veel kluscampagnes doen alsof iedereen altijd maar zin heeft in klussen en alles kan. We zagen tijdens onderzoek van de voorjaarscampagne dat ons nieuwe concept juist zo goed scoort omdat de emotie tussen de vader en zijn kinderen echt en herkenbaar voelt, niet te reclamisch. De uitdaging was om de boodschap ‘de hele zomer heel veel voordeel’ glashelder te vertellen, maar zonder van het gezin een uithangbord van Praxis te maken.'

De campagne is live te zien vanaf maandag 17 juli 2023.

Credits 
Verantwoordelijk bij Praxis: Miranda Smit, Floor Barger, Isabella Vogelzang, Emily van Waardenburg
Bureau: Alfred International 
Creatie: Gebroeders Janssen, Rogier Mahieu  
Strategie: Edward van de Ridder, Julian Stevense (Brandgurus)
Account: Mariëlle Bok, Luke Boots, Daniëlle Boskemper
Productie: Swantje Hoppe, Pauline Koeman, Nienke van Voorst  
Regisseur: Michiel ten Horn  
Edit: MRTN  
Camera: Joris Kerbosch
Art: Florian Legters 
Muziek:  Djurre de Haan 
Postproductie: UM 
  

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in