Overslaan en naar de inhoud gaan

Trending deze week: hype je Instagram Stories met openbare reacties

Instagram test opnieuw met een nieuwe functie om interactie op het platform te stimuleren.
insta hype
insta hype

Meer interactie, meer zichtbaarheid!

Openbaar reageren op andermans Story?  Instagram-Hype comments maakt het mogelijk! Met deze nieuwe functie kun je een opmerking plaatsen bij een Story die andere gebruikers vervolgens ook gewoon kunnen zien

related partner content for mobile comes here

Breng je story tot leven met Instagram Hype-comments

Maar wat is er nu precies nieuw? In tegenstelling tot de normale Stories, waar de reacties worden doorgestuurd naar de DM van de maker, worden deze reacties openbaar toegevoegd.

Deze nieuwe functie voegt daarmee een extra laag interactiviteit toe, want zo kun je precies zien hoe anderen reageren. En daar kun jij als gebruiker weer op reageren! Wil je Instagram Hype-comments liever niet gebruiken in je Story? Dan kun je deze functie gewoon gemakkelijk uitzetten.

Meta’s strategische verschuiving

Eerder introduceerde het platform al functies zoals collaboratieve carrouselposts en het delen van post-reacties in Stories. Deze nieuwe functies laten zien dat Meta bezig is met een strategische verschuiving om de betrokkenheid en interactie tussen gebruikers te versterken waardoor er meer verbinding ontstaat tussen de gebruikers op het platform.

De uitdaging van Meta zit vooral in om gebruikers aan te moedigen om content te plaatsen. Want als er geen content geplaatst wordt, ontstaat er ook geen interactie.

Ondanks de toegenomen engagements op Facebook en Instagram in 2023, neemt het plaatsen van content af. Het is essentieel dat Meta dit aanpakt en de aantrekkelijkheid van hun platforms behoudt, zodat ze zich blijven positioneren als een centraal platform vol interessante en verbindende content. 

Het is interessant om te zien hoe Meta zich blijft aanpassen naar het veranderende gedrag van gebruikers en hier voortdurend in blijft optimaliseren. Meerdere experimenten zijn daarmee niet uitgesloten, wij zijn benieuwd naar de volgende nieuwe functie!

Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in