
The Family en Open Now gaan samen verder als één reclamebureau met gedragskennis als fundament. De fusie, met Open Now gespecialiseerd in gedragskennis en The Family in merkbouwen, moet zorgen voor 'een verdubbeling van omzet en mensen, meer slagkracht en een verbreding van creatieve disciplines zoals AI’, zo lezen we in een persverklaring.
Linda de Graaff (medeoprichter The Family) en Liselotte Vink (gedragswetenschapper Open Now) krijgen de dagelijkse leiding over het nieuwe bureau. Samen met executive creative directors Ed van Bennekom en Lukas van de Ven en strategy director Joris van Amerom vormen ze tevens de directie van het nieuwe bureau. Olaf Hakenkruger doet als medeoprichter van Open Now een stap terug, maar blijft als zesde partner aan het bureau verbonden.
Vacatures
Senior PR & Account lead
HAGENSSenior Contentspecialist
dpg mediaAccountmanager (digital) Intermediairs bij Ster
SterHet nieuwe bureau telt in totaal dertig werknemers, waarvan acht gedragswetenschappers en acht creatieven. De aandelen van de nieuwe partners zijn ‘min of meer gelijk verdeeld’, aldus Linda de Graaff.
Toekomstbestendig
Waarom een fusie? Liselotte Vink: ‘We willen een bureau neerzetten dat toekomstbestendig is – en daar hoort schaalgrootte bij. Een stevig, onafhankelijk bureau waarin alle creatieve en strategische disciplines -van brandbuilding en AI tot gedragswetenschap – samenkomen en waarin we elk formaat klant kunnen bedienen.’
De Graaff: ‘Creativiteit op basis van slimme, verrassende inzichten is de sterkste kracht achter merkbouwen en het ontwikkelen van campagnes. En slimme vernieuwing halen we steeds vaker uit gedragswetenschap.’ Vink: ‘Het betrekken van gedragswetenschappers zorgt er niet alleen voor dat creatieve ideeën opvallen, maar ook daadwerkelijk bijdragen aan verandering of een sterker merk.’
Familiair
Hoewel gedragskennis als specialisatie duidelijk van Open Now afkomstig is, gaat het nieuwe bureau verder onder de naam The Family. Waarom? De Graaff: ‘The Family is een leuke naam met prettige associaties. The Family -als naam- staat echt ergens voor, namelijk de manier waarop wij altijd gewerkt hebben -open en familiair- en zo werkt Open Now ook.’
Het nieuwe The Family is gevestigd in het pand van Open Now aan Westerdoksdijk in Amsterdam. De Graaff: ‘Het pand van The Family aan de Sarphatistraat moesten we sowieso verlaten omdat de verhuurder het wil verkopen. Het was als locatie ook niet groot genoeg geweest voor de hele club en gelukkig konden we het torentje van Open Now bijhuren voor de uitbreiding. Daarnaast is een locatie aan ’t IJ, met altijd parkeerplek en dichtbij het Centraal Station, in deze tijd een grote pré.’
The Family, met als pay-off Home of proven creativity, werkt nu voor een breed palet aan merken waaronder Zuivelhoeve, Maandag, ONVZ, TUI en Women Inc.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonneeSlimme zet! Veel succes.
Wat een verassende combinatio! Veel succes