Overslaan en naar de inhoud gaan

The Family en Open Now samen verder als één bureau

Linda de Graaff en Liselotte Vink lichten de fusie toe.
the family
De directie van The Family. Met vanaf linksboven: Lukas van de Ven, Linda de Graaff, Joris van Amerom, Liselotte Vink en Ed van Bennekom.
the family
De directie van The Family. Met vanaf linksboven: Lukas van de Ven, Linda de Graaff, Joris van Amerom, Liselotte Vink en Ed van Bennekom.

Linda de Graaff (medeoprichter The Family) en Liselotte Vink (gedragswetenschapper Open Now) krijgen de dagelijkse leiding over het nieuwe bureau. Samen met executive creative directors Ed van Bennekom en Lukas van de Ven en strategy director Joris van Amerom vormen ze tevens de directie van het nieuwe bureau. Olaf Hakenkruger doet als medeoprichter van Open Now een stap terug, maar blijft als zesde partner aan het bureau verbonden.

Het nieuwe bureau telt in totaal dertig werknemers, waarvan acht gedragswetenschappers en acht creatieven. De aandelen van de nieuwe partners zijn ‘min of meer gelijk verdeeld’, aldus Linda de Graaff.

Toekomstbestendig

Waarom een fusie? Liselotte Vink: ‘We willen een bureau neerzetten dat toekomstbestendig is – en daar hoort schaalgrootte bij. Een stevig, onafhankelijk bureau waarin alle creatieve en strategische disciplines -van brandbuilding en AI tot gedragswetenschap – samenkomen en waarin we elk formaat klant kunnen bedienen.’

De Graaff: ‘Creativiteit op basis van slimme, verrassende inzichten is de sterkste kracht achter merkbouwen en het ontwikkelen van campagnes. En slimme vernieuwing halen we steeds vaker uit gedragswetenschap.’ Vink: ‘Het betrekken van gedragswetenschappers zorgt er niet alleen voor dat creatieve ideeën opvallen, maar ook daadwerkelijk bijdragen aan verandering of een sterker merk.’

Familiair

Hoewel gedragskennis als specialisatie duidelijk van Open Now afkomstig is, gaat het nieuwe bureau verder onder de naam The Family. Waarom? De Graaff: ‘The Family is een leuke naam met prettige associaties. The Family -als naam- staat echt ergens voor, namelijk de manier waarop wij altijd gewerkt hebben -open en familiair- en zo werkt Open Now ook.’

Het nieuwe The Family is gevestigd in het pand van Open Now aan Westerdoksdijk in Amsterdam. De Graaff: ‘Het pand van The Family aan de Sarphatistraat moesten we sowieso verlaten omdat de verhuurder het wil verkopen. Het was als locatie ook niet groot genoeg geweest voor de hele club en gelukkig konden we het torentje van Open Now bijhuren voor de uitbreiding. Daarnaast is een locatie aan ’t IJ, met altijd parkeerplek en dichtbij het Centraal Station, in deze tijd een grote pré.’

The Family, met als pay-off Home of proven creativity, werkt nu voor een breed palet aan merken waaronder Zuivelhoeve, Maandag, ONVZ, TUI en Women Inc.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee
Martin de Munnik

Slimme zet! Veel succes.

Marcel Ossendrijver

Wat een verassende combinatio! Veel succes

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in