Overslaan en naar de inhoud gaan

Team5pm breidt uit met YouTube-onderzoekstak

Het op YouTube gerichte bureau deed al consultancy en content creatie en voegt daar nu een eigen researchtak aan toe.
Yannick Abrahams
© Yannick Abrahams
Yannick Abrahams
© Yannick Abrahams

Bureau Team5pm is een eigen onderzoekstak gestart gericht op YouTube. De onderzoekstak heet Team5pm Labs en staat onder leiding van Yannick Abrahams (op de foto boven dit artikel). Team5pm Labs werkt zelfstandig en daarom ook beschikbaar voor organisaties die niet met Team5pm werken. 

related partner content for mobile comes here

De onderzoekstak neemt verschillende aspecten van YouTube onder de loep om klanten te helpen meer resultaat te halen uit YouTube-video's. Volgens Team5pm Labs is de creatieve aanpak voor vijftig procent verantwoordelijk voor het succes van een digitale campagne. Abrahams: 'Daarom doen we thumbnail- en video pre-tests met behulp van audience retention data, eye-tracking, heatmapping en neuro-onderzoek.'

Succes van video's voorspellen

Het onderzoek moet het succes van een YouTube-video vooraf inzichtelijk maken en tips opleveren om de video vóór publicatie te verbeteren. Team5pm Labs wil zo betere video's opleveren en klanten duidelijker kunnen informeren over de effectiviteit van een digitale videocampagne. Peter Minkjan, medeoprichter van Team5pm, laat weten: 'Met Team5pm Labs kunnen we onze klanten nog effectiever bedienen en kunnen zij mede door deze slimme inzichten hun doelgroep beter bereiken.' 

Volgens Minkjan is Team5pm het eerste YouTube-only-onderzoeksbureau ter wereld. Team5pm is gevestigd in Amsterdam en werkt onder andere voor Hyundai, Center Parcs, Volkswagen en KPN. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in