Overslaan en naar de inhoud gaan

Viral van de week - Squid Game is on!

Social media bureau Dorst & Lesser kiest de viral van de week. Impactvolle, scroll-stopping content, die de doelgroep in het hart raakt.
Beeld uit de Netflix serie Squid Game
© Netflix/YoungkyuPark
Beeld uit de Netflix serie Squid Game
© Netflix/YoungkyuPark

Creatieve koekjes, rondjes, driehoeken, sterren en parapluutjes: deze week kon je op social niet om Squid Game heen. Deze nieuwste Zuid-Koreaanse hit-serie gaat viral op TikTok en werd bij menig merk en influencer gebruikt als inhaker zoals deze post van Heineken

related partner content for mobile comes here

Onder een steen geleefd? ‘Squid Game’ is de Zuid-Koreaanse Netflix-serie die 17 september uitkwam en sindsdien in alle landen op 1 staat. Exacte kijkcijfers deelt Netflix nog niet, maar op IMDB krijgt de serie een 8,3 én iedereen heeft het erover. Carnavalswinkels bestellen spontaan de rode outfits en de recepten van de populaire koekjes vliegen je om de oren. Squid Game kan wel eens de meest succesvolle Netflix-serie ooit worden en dus postte @netflixnl alvast wat leuke figuurtjes ter inspiratie. 

Waar de serie dan over gaat? 456 deelnemers zetten hun levens op het spel voor de winst van een bedrag van 45,6 miljard. De spelers doen mee aan 6 verschillende spellen die iedereen wel kent uit hun jeugd. Verlies je een spel? Dan zijn de consequenties meedogenloos.

Vooral aflevering 3: ‘The man with the umbrella’ heeft voor veel inhaak-content gezorgd. In deze aflevering wordt het Koreaanse koekje ppopgi met elke speler gedeeld. Het doel van deze ronde is om met een naald het koekje zo snel mogelijk uit de vorm te krijgen. Bol.com kwam daarom met deze leuke inhaker

Grappig is dat het idee voor de serie in 2008 al is bedacht. Alleen zag toen geen enkele producent er iets in; iedereen vond het een te bizar verhaal. In 2019 besloot Netflix om de buitenlandse programmering uit te breiden en caste Squid Game. Lucky us! Squid Game is een emotionele rollercoaster waarin niets is wat het lijkt. Nog niet gekeken? Je weet wat je dit weekend te doen staat.

Dorst & Lesser, gespecialiseerd in de creatie van social media strategieën en content, kiest wekelijks de viral van de week.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in