Overslaan en naar de inhoud gaan

Knutselbox van Jill Schirnhofer moet creativiteit kinderen stimuleren

Volgens de illustrator en bureau Storyboard is het creatief vermogen van kinderen ‘drastisch gedaald’, en daar moet iets aan gebeuren.
Knutselbox van Jill Schirnhofer moet creativiteit kinderen stimuleren
Knutselbox van Jill Schirnhofer moet creativiteit kinderen stimuleren

Illustrator en presentator Jill Schirnhofer heeft een zogeheten Creabox op de markt gebracht, waarmee de creativiteit van kinderen en ouders gestimuleerd moet worden. Storyboard tekende voor concept en creatie.

related partner content for mobile comes here

Sinds in de jaren '90 het internet z'n intrede deed, is het creatieve vermogen van kinderen wereldwijd drastisch gedaald, stelt Schirnhofer. 'Creativiteit heeft een positieve impact op de ontwikkeling en de hersenen van een kind, het is daarom belangrijk dit te stimuleren. Tegelijkertijd merk ik dat ouders hiermee worstelen, en daar wilde ik iets mee doen.’

Reden voor Schirnhofer om de samenwerking met bureau Storyboard op te zoeken, dat zich naar eigen zeggen specialiseert in de 'creator economy'. Samen werkten ze het idee uit voor Jill's Creabox, een knutselbox die los en in 'abonnementsvorm' verkrijgbaar is.

Simpel raamwerk

Schirnhofer: 'De knutsels in de box hebben een simpel raamwerk met een basisvorm, dat houvast moet geven en kinderen de ruimte geeft iets te maken dat helemaal van henzelf is. Het is niet bij A beginnen en bij Z klaar. Juist in die vrije route zit de creativiteit'. De knutselbox is speciaal vandaag, 21 april, de 'Dag van de creativiteit en innovatie', op de markt gebracht.

Jill Schirnhofer presenteert sinds 2014 het jeugdprogramma 'Jill op TV' op NPO 3, waar ze kinderen creatieve adviezen op het gebied van tekenen en knutselen geeft. Ook schrijft ze boeken en is ze actief als actrice.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in