Overslaan en naar de inhoud gaan

Defensie richt zich met 'mentaliteitscampagne' op 'Generatie D'

Nieuwe aanpak krijgsmacht dat breed publiek aanspreekt in campagne. ‘Ook jongeren die misschien niet in eerste instantie aan ons denken.'

Defensie richt zich met de nieuwe wervingscampagne op jongeren die bereid zijn hun nek uit te steken voor een ander, ofwel ‘Generatie D’: doeners, denkers, delers

related partner content for mobile comes here

Met deze, in de woorden van Defensie, ‘mentaliteitscampagne’ kiest de krijgsmacht voor een nieuwe aanpak waarbij een breed publiek wordt aangesproken. ‘Ook jongeren die misschien niet in eerste instantie aan ons denken’, zegt Robbie Bax, Campagnemanager bij Defensie.

Verbonden door mindset

Generatie D is volgens Bax niet verbonden door een jaartal, maar door een mindset. ‘Je vindt in elke generatie mensen die hun nek uitsteken voor een ander. Die zich inzetten om te beschermen wat ons dierbaar is. De militair in opleiding, de militair, de reservist en de veteraan: allemaal delen ze dezelfde waarden.’

De campagne is ontwikkeld door arbeidsmarktcommunicatiebureau Steam en is vanaf vandaag te zien op TV, online en op abri’s.

Via de website werkenbijdefensie.nl worden geïnteresseerden begeleid richting de rol die het beste past bij hun talenten en ambities.

Credits

Defensie: Paul Klaessen, Robbie Bax, Michelle Roelofs

Steam: Olger Ypma, Patrick Wijnhoven, Maarten Kuipers,

Jari Kloppenburg, Mariska van den Belt & Esther Eulen.

Regie: Basha de Bruijn & Ismael ten Heuvel

Productie: Niels Visser / Pink Rabbit

Fotograaf: Milan van Dril

Mediabureau: Initiative Media

Onlinebureau: Radancy

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in