Overslaan en naar de inhoud gaan

Finlandia Vodka kiest DDB Unlimited als global creative agency

Het Amsterdamse bureau volgt Wieden + Kennedy London op.
Finlandia Vodka kiest DDB Unlimited als global creative agency
Finlandia Vodka kiest DDB Unlimited
© Finlandia
Finlandia Vodka kiest DDB Unlimited als global creative agency
Finlandia Vodka kiest DDB Unlimited
© Finlandia

Wodkamerk Finlandia, onderdeel van de  De Brown-Forman Corporation kiest voor DDB Unlimited. Het Amsterdamse bureau wordt de nieuwe strategische en creatieve agency met Haygarth als partner voor shopper- en retailmarketing. Finlandia Vodka werkte eerder met Wieden + Kennedy London. DDB kreeg de voorkeur na een pitchtraject. 

related partner content for mobile comes here

Vertrouwen

Alexander Gorelin, global brand director van Finlandia Vodka, over het nieuws: ‘We zijn zeer blij met de benoeming van DDB Unlimited. Finlandia heeft een rijk merkverhaal, en we hebben het volste vertrouwen dat we de juiste bureaupartner hebben gevonden om dat verhaal op een krachtige, betekenisvolle en onderscheidende manier te vertellen. DDB Unlimited heeft aangetoond zeer goed te begrijpen waar Finlandia voor staat en wat de traditie van het merk is.’

Esther te Pas, managing director van DDB Unlimited, voegt toe: ‘We zijn erg enthousiast om Finlandia Vodka aan boord te verwelkomen. Het is een eer om onze creatieve en strategische ideeën in te zetten voor een van de meest iconische merken ter wereld, om ze te helpen relevant te blijven in een snel veranderende wereld.’

Virtuele pitch

Vanwege de coronacrisis en de lockdown die van kracht werd vlak nadat het pitchproces eerder dit jaar begon, heeft het merkteam van Finlandia samen met Creativebrief het proces op afstand aangestuurd.

Daria Gladysheva, global brand manager van Finlandia Vodka, vertelt over het pitchproces: ‘Het was heel ongebruikelijk voor ons én voor de deelnemers om een virtuele pitch te houden. Toch hebben we veel betrokkenheid en energie gevoeld in de samenwerking met de bureaus. Het virtuele proces maakte het mogelijk om wendbaarder te werken en om minder reisuren te maken.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in