Christiaan van Mansfeld: ‘In Nederland word je snel in het hokje van “het verleden” geduwd’
Hoe zorgen we ervoor dat onze branche diverser wordt? Christiaan van Mansfeld: 'Laten we ophouden elkaar in hokjes te stoppen!’
Diversiteit, of eerder het gebrek daaraan, is ook in de reclame- en mediawereld een hot item. Hoe zorgen we ervoor dat onze branche diverser wordt? Christiaan van Mansfeld, vierde in de reeks geïnterviewde ‘ervaringsdeskundigen’: ‘Door dit interview te geven word ik lid gemaakt van een club waarvan ik nooit gevraagd heb lid te zijn: de club van oude mensen. Laten we ophouden elkaar in hokjes te stoppen!’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidWat een goed en genuanceerd interview. Herkenbaar ook. Nederland is kampioen hokjesdenken. 'Ervaren' verandert bij 50 jaar plotsklaps in 'oud' en dat bedoelt men niet positief.
Dat is inderdaad onbegrijpelijk en zonde van het talent, de kennis en de ervaring van een generatie, zoals Christiaan terecht opmerkt. Laten we die voordelen wat beter benutten.
@ Astrid, mooie diverse reeks artikels over diversiteit!
Dankjewel Koen!