Overslaan en naar de inhoud gaan

Bakfietsmerk Babboe kiest Dentsu Creative en lanceert internationale merkcampagne

Met de campagne zoekt het merk naar een 'betere aansluiting' bij jonge gezinnen.
babboe
Babboe laat 'magic in the ride' zien.
babboe
Babboe laat 'magic in the ride' zien.

Dentsu Creative Amsterdam is het nieuwe bureau van gezinsbakfietsmerk Babboe. Een 'korte oriëntatie' ging aan deze keuze vooraf, het is niet bekend welke andere bureaus hierbij betrokken waren. In het verleden werkte Babboe met verschillende bureaus samen, waaronder Yune en Redkiwi.  

related partner content for mobile comes here

De bekendheid van de houten bakfiets is sinds de oprichting in 2005 hoog, aldus Babboe, maar nu is het tijd voor een 'aanscherping' van het merk. Ook is het tijd voor 'verfrissing in de communicatie' en een betere aansluiting bij jonge gezinnen. 

Rens Bosma, head of marketing Babboe: 'Al sinds het begin is het doel van Babboe om het leven leuker en makkelijker te maken. Dat geldt met name voor de ouders, maar de lol van een Babboe-ritje zit 'm vooral bij de kinderen. Daar wilden we de nadruk op leggen.'

In de campagne zien we de dagelijkse ritjes met de bakfiets door de ogen van kinderen. Voor hen gaat het hier niet om zomaar een ritje, maar 'een rondje door de achtbaan, een Formule 1-race of zelfs een woeste zeereis', aldus Babboe met gevoel voor overdrijving. De pay-off luidt: 'Magic in the ride'

Ralph Balk, business director Dentsu Creative: 'Communicatie voor bakfietsen is over het algemeen heel eenvormig. Leuke gezinnetjes met schattige kindertjes, maar veel verder komt het niet. We wilden het daarom anders doen.'

De campagne, die naast Nederland in nog 'vijf grote Europese markten' loopt, wordt uitgerold in diverse online video's, social media, display en outdoor. 

Credits:
Opdrachtgever: Rens Bosma, Karin Hooijer, Nynke de Ruiter (Babboe)
Concept & Strategie: Dentsu Creative Amsterdam
Productiemaatschappij: Since 88
Animatie studio: Make ‘em Say
Regisseur: Tom Sibma
First AD: Fabian van der Hulst
D.O.P.: Kevin Vidal
Executive producer: Daan Dagevos
Producer: Ushani Karunadasa
Editor: Jits Vlaar
Grading: Wietse van Bezooijen
Online: Compound
Sound design: Gregory Caron
Fotografie: Lotte Koster

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in