Overslaan en naar de inhoud gaan

Achtung!mcgarrybowen begint hub voor branded channels & formats

Michael Nap leidt de nieuwe unit die 'de wereld van content en social media' bij elkaar moet brengen.
Nap
Nap

Achtung!mcgarrybowen begint in samenwerking met Isobar een hub waarin brand publishing en contentproductie onder één dak samenkomen. Het wordt geen apart bureau, maar als zelfstandige unit geïntegreerd in de bureaus, beide onderdeel van Dentsu Aegis Network.  

related partner content for mobile comes here

Isobar brengt de social media expertise in (met klanten als Coca-Cola, Hertog-Jan en Marktplaats) en Achtung!mcgarrybowen de strategische en creatieve kracht. Het bureau ontwikkelde onder meer Powerful Connections (Vodafone) en Volkswagen Memory Lane.

Michael Nap (foto boven) leidt de nieuwe unit. Hij werkte eerder in zowel reclame (DDB Unlimited), PR en social (The Gardeners) als tv (Talpa, Blue Circle en RTL). 'Eigenlijk gaat het bij goede content maar om twee dingen: zorg dat mensen er vrijwillig hun tijd aan willen besteden, door het super entertaining en/of informatief te maken. En zorg dat de content structureel bijdraagt aan merk- en business doelstellingen', zeg Nap. 'Er wordt op dit moment te veel content gemaakt die aan geen van beide criteria voldoet. Met deze nieuwe propositie willen we de content van onze klanten creatief en inhoudelijk een kwaliteitsimpuls geven.'

Sven Vening, Co-MD Achtung!mcgarrybowen: 'De wereld van content en social media is totaal versnipperd. Dit zorgt eerder voor méér content dan betere content en levert onze klanten een hoop onnodige complexiteit op. Contentmarketingbureaus, mediabureaus en social media agencies jagen allemaal op hetzelfde stukje van de kalender en werken met KPI’s waar iedereen wel zijn of haar gelijk in kan vinden. Wij proberen het landschap weer een beetje op te ruimen. Dat is fijner werken voor onze klanten en levert betere content op voor het publiek.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in