In aanloop naar de Dutch Creativity Awards brengt Adformatie In samenwerking met ADCN een serie interviews met de juryleden van de Dutch Creativity Awards.
De tweede in de reeks is Max Pinas, executive creative director bij Dept en jurypresident van de categorieën Digital Services, Gaming, Mobile & Wearables. Wat vond hij dé voorbeeldcases van het afgelopen jaar en wat is zijn creatieve mantra?
‘Graag zie ik creatieve oplossingen waar het hart sneller van gaat kloppen en het is mooi meegenomen als ze er ook nog toe leiden dat merken sneller groeien.’
‘De digital fashion arcade show ‘GCDS out of this world SS20201. Het laat zien waar design, motion en merken naar toe kunnen gaan. Geluid, beeld, details in relatie tot de collectie is uitgevoerd tot in perfectie.
Maar ook Tomorrowland 2021: blending live and virtual. Dit kwam precies op het juiste moment. En midden in de pandemie zo’n grote productie draaien is gewoon erg knap gedaan.’
‘Ik hoop dat we meer mengvormen te zien krijgen van functie en emotie. Branded commerce bijvoorbeeld, waarbij de mondaine PLP & PDP naar een nieuwe niveau niveau getild wordt. Verder hoop ik nooit meer een George Floyd-gebeurtenis te zien, helaas zit dat er nog niet in.’
‘Als iemand die nu al morgen leeft.’
‘Veel lezen, blogs, podcasts. Een van de redenenen dat ik bijvoorbeeld naast dit mooie initiatief bij de Webby’s en Lovies jureer, is om te ervaren wat er gebeurd in de wereld. Ook houd ik een aantal Whatsapp-groepen bij die mij goed de hoogte houden van de verschillende ontwikkelingen.
Verder kijk ik in het normale leven veel om mij heen en probeer ik experiences om te denken: wat als dit nou eens zo of zo zou zijn.’
‘Als ik een “normale site” moet kiezen en niet van onszelf, vond ik de mix van design en experience door Adidas in de Chile 20-collectie aardig gedaan. Toch, in alle eerlijkheid, er zijn er veel meer van eenzelfde kaliber ontwikkeld.
Overall werd ik vooral erg blij van verschillende virtuele werelden, zoals de multiverse van Burning Man, het was als concept erg inspirerend. Of bijvoorbeeld Turn of the screw en natuurlijk de eerdere genoemde voorbeelden van Tomorrowland en GCDS.’
‘Who are we to say something isn’t possible, just because we haven’t invented it yet’
‘Doorgaan’
‘Ik wil graag in de toekomst leven en hier nu een wezenlijke bijdrage aan leveren zodat die toekomst er ook daadwerkelijk komt.’
‘Onlangs hebben we een virtuele Dept-weekender gehouden, waar eigenlijk alles voor wat betreft experience-design samenkomt. Super tof om te doen. In het verlengde daarvan heb ik mede Eurovision Village bedacht.’
‘Maak een plan en wordt bijvoorbeeld zelf een klimaatneutraal bedrijf. Zorg ervoor dat ongeacht ras, voorkeuren of overtuigingen er altijd gelijke kansen zijn voor iedereen: zowel vanuit jezelf als bij het werk dat je uitvoert met de mensen daaromheen.
En...Begin bij jezelf, voordat je merken ergens van gaat overtuigen. Pas dan gaan een hoop andere voorname zaken vanzelf: wat je doet is dan immers, deels, een reflectie van je eigen DNA.’
‘Liever een fout maken doordat je iets doet, dan een fout maken omdat je niets deed.’
‘Het vieren van werk is altijd een goed idee. Het helpt klanten om intern draagvlak te creëren voor nog mooier en beter werk, daarbij motiveert het teams ‘to keep on making good shit.’
Inzenden Dutch Creativity Awards
Inzenden voor Dutch Creativity Awards kan nog tot en met 2 juli.
Lees ook:
- Felicitas Olschewski, Adidas: 'Een creatief visionair neemt geen genoegen met dat wat al is'
- Bekijk hier het dossier van de Dutch Creativity Awards
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!