Onlangs bracht Bever het door de Wageningen Universiteit uitgevoerde, landelijke onderzoek naar buiten over de gewenste en bestede tijd buiten en binnen. Wat blijkt: hoewel tweederde van de Nederlanders liever buiten zijn en zichzelf als buitenmensen zien, zitten ze toch zo’n 90 procent van de dag binnen. Omdat Bever vindt dat dit beter kan, is een brede campagne begonnen, die moet inspireren meer naar buiten te gaan.
Bij de campagne hoort ook een één minuut durende merkfilm. De zoektocht naar wat ‘buiten zijn’ van binnen met je doet staat centraal. Voor de outdoor campagne ging KesselsKramer met fotograaf Jaap Stahlie op zoek naar de pure voldoening in het gezicht van buitenmensen door ze direct na het actief sporten, wandelen of andere een buitenactiviteit, te portretteren.
Filmmaker Rob Hodselmans regisseerde de film, wat ook vijf minidocumentaires (portretten) over vijf mensen en hun liefde voor buiten opleverde. Een manifest, de films, de beelden en de verhalen vormen samen het materiaal om de campagne breed in te vullen. Ook op radio worden Nederlanders aangespoord om naar! buiten te gaan.
Credits
KesselsKramer:
Creatie: Bart Eysink Smeets, Rens de Jonge, Erik Kessels
Productie: Daphne Weers-Linthorst
Strategie: Matthijs de Jongh
Bever:
Pieter Saman, Francis Langenberg
Film:
Camera en Regie: Rob Hodselmans
Muziek: Jonas Leopold (River Sound)
Fotografie:
Jaap Stahlie
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!