Overslaan en naar de inhoud gaan

MassiveMusic baseert nieuwe merksound voor Philips op een gloeilamp

Nieuwe ‘sonic identity’ voor reclame- en marketing-uitingen, user interfaces en productgeluiden.

Philips heeft een nieuwe sonic identity, gemaakt door internationaal muziekbureau MassiveMusic voor de herpositionering en nieuwe businessstrategie. Het componeerde daarvoor een palet aan geluiden voor Philips die gebruikt gaan worden in advertising en marketing en in user interfaces en producten.

related partner content for mobile comes here

Het Philips Instrument

Met contactmicrofoons ving MassiveMusic het intieme geluid van Philips’ meest iconische product, de gloeilamp, en combineerde dit met een set van human sounds. Deze verzameling geluiden, variërend tussen hartslagen en het knippen van de vingers, tot het geluid van een strijkstok tegen een gloeidraad, vormen samen het zogenoemde Philips Instrument met melodische, ritmische en harmonieuze muziek-elementen.

Voor alle touchpoints

Het nieuwe Philips-soundlogo, zal vanaf nu alle audio-communicatie voor het merk afsluiten. Daarnaast zijn er veel geluiden voor producten en interfaces ontwikkeld, waarmee er ‘een herkenbare signatuur voor alle touchpoints van het merk Philips’ is, aldus de makers. Hetzelfde geluid is te horen in alle markten, wereldwijd, elke keer dat iemand in aanraking komt met het merk.

Thomas Marzano, global head of brand experience bij Philips: ‘We vroegen MassiveMusic om het merk Philips te vertalen naar een nieuwe, overzichtelijke set geluiden. Maar samen hebben we uiteindelijk onze sonic brand-identity door het hele bedrijf heen getransformeerd. Dit verandert onze merkherkenning compleet.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in