In de podcast serie Reclamemuziek delen insiders hun kennis en inzichten over de maatschappelijke impact van campagnes en hoe muziek daaraan kan bijdragen.
In aflevering 5 van de Reclamemuziek podcast nemen we een kijkje in de keuken bij Brand Manager Emiel van der Burgt (Armada) en Head of Brand Partnerships Shari Hubeek (Top Notch, Universal Music Group en Noah's Ark). Wat zijn nu de do’s and dont’s van een brand partnership?
Een brand partnership kan op verschillende manieren ontstaan. Het kan een samenwerking zijn tussen een artiest en een evenement, een artiest en een commercieel bedrijf, het kan non-profit zijn, een sponsorship of een complexere samenwerking met verschillende activaties.
Shari: “Merken komen ook bij ons, omdat we de jongeren bereiken en onderdeel zijn van hun cultuur. Wij kunnen strategisch meedenken en samen iets ontwikkelen.”
Artiesten zijn geen influencers
Wat betreft de do’s & dont’s zijn Emile en Shari het over één ding zeker eens: het is belangrijk dat er een gemene deler is tussen de artiest en het merk. Wederom speelt authenticiteit een belangrijke rol in het aanspreken van een doelgroep. Merk, verhaal, artiest en muziek moeten bij elkaar aansluiten om de boodschap geloofwaardig over te laten komen.
De absolute ‘do’? Benader een artiest, omdat je vertrouwt op expertise. Probeer de artiest niet te zien als influencer om je product mee te verkopen, maar als creative. Zo kan muziek effectief bijdragen aan de campagne.
Reclamemuziek
Initiator achter Reclamemuziek, de nieuwe podcast serie over muziek, branding en merken, is Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company. In een serie korte afleveringen neemt presentator en multimedia journalist Amber Roner je mee in de wereld van de reclamemuziek. Ze gaat in gesprek met artiesten, producers, music supervisors, publishers en natuurlijk reclamemakers. Wat betekent geluid voor je merk? Op welke wijze zorgt muziek voor herkenbaarheid en identiteit van je brand?
Voor wie?
Reclame Muziek is een must-listen voor iedereen die in de reclame werkt en wilt weten hoe je boodschap versterkt kan worden of een doelgroep op natuurlijke wijze bereikt. De serie is ook interessant voor artiesten, componisten, producers en muziekliefhebbers die meer willen weten over de mogelijkheden en kracht van muziek, of de wijze waarop een commercial als springplank voor een artiest kan werken.
Houd daarvoor ook de socials van @Amp.Amsterdam in de gaten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!