Als basis voor de positionering gold het 'Verhaal van Breda', dat door meer dan 2000 inwoners werd samengesteld.
Cees Faes, CEO The Communication Company: 'Volgens studies is Breda boven alles een stad die kwaliteiten verbindt. Een historische omgeving met veel groen, mooie winkels met gezellige horeca, ‘work hard’ studies met een ‘party hard’ centrum; Bredanaars brengen het allemaal samen.’
Waar iedereen één nieuw beeldmerk verwachtte kwam TCC juist met het voorstel voor een dynamic identity, die door elke Bredanaar, vereniging, club, organisatie of bedrijf zelf ingevuld mag worden. Faes: ‘Basis zijn de karakteristieke drie Andreaskruizen uit het stadswapen. De nieuwe identity is in feite een uitnodiging om zelf na te denken over ‘wat Breda voor jou samenbrengt’ en dat creatief te vertalen in de kruisjes. Een logo van Bredanaars, voor Bredanaars dus.'
Credits
Strategie: Antal van Pelt, Cees Faes
Account: Anna Mae Funk, Anouck Soons
Creatie: Clemens Jonas, Roy Schellekens, Tim de Beer
Verantwoordelijk Client: Nadine Gooijers, Esther Sluijs, Jeanette Eikelenboom en meer dan 2000 andere Bredanaars.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!