Het 'creativiteitsfestival' AmsterCannes heeft z'n naam gewijzigd in ADsterdam. De tweede editie van het evenement vindt plaats op vrijdag 5 juli op het industriële festivalterrein van Lief Amsterdam.
Het gaat om een rebranding die in het leven is geroepen door Boomerang Agency en Le Pub (onderdeel van Publicis Groupe NL) en ADCN. De naam ADsterdam staat voor 'the space between advertising and Amsterdam'. ADCN is als partner aangehaakt om er een 'industriebreed event' van te maken. 'Op 5 juli wordt bij Lief Amsterdam creativiteit in de breedste zin van het woord gevierd', aldus de organisatoren.
Mooie kans
Anouk Facee Schaeffer van Boomerang: 'Nederland staat bekend om z'n festivals, maar de meesten draaien om muziek. Dus waar moet je heen om inspiratie op te doen voor andere hot topics? Natuurlijk zijn er techconferenties en creative breakfasts, maar hoe zit het met creativiteitsfestivals? Hier zagen we een mooie kans liggen.'
Facee Schaeffer belooft 'nog meer talks, panels en inspiratie' dan vorig jaar. 'Het festival is voor een breed publiek en zal daarom toegankelijk en betaalbaar zijn. De dag zal worden afgesloten met een programma van artiesten, dj's en surprise acts.'
Het precieze programma is overigens nog niet bekend, dat zal binnenkort volgen, zegt Schaeffer. Er worden zo'n 2.000 mensen uit de reclameindustrie verwacht. Meer informatie (en tickets á €15) is te vinden op adsterdamfestival.com.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!