Laatst nog naar ‘de Staat’ in de Melkweg. Dat bracht ons tijdelijk oorsuizen maar belangrijker nog… het volgende inzicht.
Muziek is als marketingdesign. Het kan mensen raken, ze in beweging zetten en laten schreeuwen om meer. Soms heeft een zanger genoeg aan een akoestisch gitaar om zijn verhaal over te brengen. Soms wordt de juiste snaar bij het publiek geraakt met een muur van overstuurde gitaren.
Al met al zorgt het samenspel en de keuze van instrumenten, compositie, melodie, ritme, volume, dynamiek, etc. voor de juiste belevenis bij de fans. Net als bands willen ondernemers en merken succesvol zijn. Dat lukt alleen met een ‘eigen geluid’. Dat is een kwestie van persoonlijkheid én uitstraling. Een organisatie met een duidelijke visuele identiteit vertelt waar zij voor staat en wat je van haar kunt verwachten.
Met design laat je horen wie je bent. Soms zijn de eerste tonen al voldoende om een liedje te herkennen. Zo werkt het ook bij een doordachte visuele identiteit.
De juiste combinatie van kleur, typografie, composite, stijlelementen zorgt direct voor herkenning.
Daarom is design het middel bij uitstek om te verbinden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!