Deze campagne, die loopt tot en met maart 2013, houdt in dat bij 10.000 winkels in Nederland een gratis Veiligheidscheck wordt uitgevoerd. Met behulp van de Veiligheidscheck kunnen winkeliers de veiligheid van hun winkel controleren.
De campagne onder het thema ‘Hoe veilig is uw zaak? Doe de veiligheidscheck!’ is bedoeld om winkeliers meer bewust te maken wat zij zelf kunnen doen om de veiligheid in en rond hun winkel te vergroten. Dat kan volgens de initiatiefnemers al met eenvoudige maatregelen die relatief weinig tijd en investeringen vergen en toch veel opleveren. Dat gaat om zichtbare zaken, zoals de aanwezigheid van camera’s, een confrontatiemonitor (waarop de klant zichzelf kan zien), de aanwezigheid van huisregels, het gebruik van een afroomsysteem of een overzichtelijke winkelinrichting.
Voor de Veiligheidschecks wordt samengewerkt met ROC’s die opleidingen verzorgen op het gebied van veiligheid. Het mes snijdt zo aan twee kanten: de ondernemers krijgen veiligheidsadvies en de leerlingen doen nuttige praktijkervaring op. Onder begeleiding van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel voeren ROC-studenten de Veiligheidschecks in de winkels uit. Zij controleren de winkels op 12 belangrijke aandachtspunten.
Tot en met eind maart 2013 wordt bij in totaal 10.000 winkels een Veiligheidscheck uitgevoerd. In de Week van de Veiligheid worden winkels in de steden Rijswijk (8 oktober), Zwolle (9 oktober), Arnhem (10 oktober), Huizen en Bussum (11 oktober) gecheckt.
De campagne omvat ook een actiewebsite: www.hoeveiligisuwzaak.nl. Deze site biedt nadere informatie over de campagneplanning en over onder andere subsidieregelingen. Bovendien kan men de Veiligheidscheck ook downloaden, om zelf de quickscan uit te voeren.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!