Premium

'We zetten Oxxio weer onderscheidend, consistent en herkenbaar neer'

Freddy Verweij van Oxxio over de radicale koerswijziging van de energiediscounter.

Vorig jaar april maakte XXS Amsterdam voor Oxxio nog de campagne &;Oxxio Epic celebrations&;. Die campagne (zie commercial hieronder) was qua tone of voice &;lekker over the top&; en was wel bedoeld om een gratis app aan te kondigen, waarmee Oxxio-klanten én de rest van Nederland (klant of geen klant) hun energieverbruik &;écht onder controle kunnen krijgen&;. Oxxio toen: &;Je krijgt je energieverbruik écht onder controle. En je energierekening dus omlaag. PARTY!&;

Nu heeft de energiediscounter het roer omgegooid. Het nieuwe reclamebureau, Kokoro Amsterdam, bedacht een nieuwe pay-off: &;Superslim. Supervoordelig. Daarmee wil Oxxio zich neerzetten als sympathieke prijsvechter met een slimme app. Dit is de commercial met de nieuwe tone of voice:

Marketing Online vroeg aan Freddy Verweij (foto linksonder), commercieel manager bij Oxxio, naar de achtergrond van de toch radicale wijziging.

Waarom stapt Oxxio nu al af van het vorig jaar gelanceerde reclameconcept ‘Epic’?
&;De afgelopen maanden hebben we Oxxio geherpositioneerd en daar past een nieuw communicatieconcept bij. Met deze geanimeerde 3D-karakters kunnen we onze kernboodschap ‘Superslim. Supervoordelig.’ beter overbrengen en zetten we een unieke stijl neer.&;

‘Oxxio scherpt de positionering aan’. Wat wil Oxxio zijn wat het voorheen níet was?
&;We kiezen nu heel duidelijk voor een positionering waarbij een scherpe prijs in combinatie met online dienstverlening via de Oxxio App centraal staan. In lijn daarmee bieden we een eenvoudig productportfolio aan en focussen we ons meer op de online verkoopkanalen.&;

Technologie en technologische oplossingen schieten in de energiemarkt als paddenstoelen uit de grond. Is de app van Oxxio onderscheidend?
&;De Oxxio App is voor iedereen in Nederland – klant of geen klant - en uniek in zijn soort door het gebruiksgemak en de toegankelijkheid. Exclusief bij Oxxio en vaak gebruikt is ook onze Voorschotcheck waarmee je kunt zien of je moet bijbetalen of geld terugkrijgt op je jaarnota. Bovendien zijn we de eerste energieleverancier die de Oxxio App echt centraal stelt in de communicatie met de klant.&;

Waarom richt Oxxio zich expliciet op de doelgroep ‘millenials’?
&;De Millenial is prijsbewust en gewend om zijn zaken online zelf te regelen. Dit past perfect bij de dienstverlening- en productstrategie van Oxxio. De positieve en kritische mindset van de Millenial past ook goed bij de waarden van Oxxio.&;

Waarom is er gekozen voor ‘animated characters’ en niet voor echte characters?
&;Het was voor ons belangrijk om een duidelijk onderscheidend gezicht te laten zien ten opzichte van de traditionele energieleveranciers en de prijsvechters. Met de geanimeerde 3D-karakters zetten we Oxxio weer onderscheidend, consistent en herkenbaar neer. En hiermee kunnen we onze kernboodschap ‘Superslim. Supervoordelig.’ goed neerzetten.&;

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie