Dit blijkt uit onderzoek van Usablenet in Groot-Brittannië en de VS.
- 66 procent van de ondervraagden pakken de tablet om productinformatie te vinden, voordat ze iets online kopen.
- 63 procent van hen gebruikt het om filmpjes en foto's te kijken, of prijzen of informatie over winkels te checken.
De tablets worden dus vooral gebruikt als mensen tijd hebben om thuis even rustig te zitten.
5 procent geeft aan dat ze de tablet gebruiken om op te werken, 73 procent gebruikt het alleen thuis om bijvoorbeeld tv te kijken.
Goed werken
De ondervraagde gebruikers geven natuurlijk aan dat ze willen dat websites goed werken op de tablet.
29 procent van de Amerikanen en 31 van de Britten zegt dat ze hetzelfde willen als op hun desktop, maar dan op de tablet.
31 procent van de Amerikanen en 29 procent van Britten willen dezelfde content en gebruikerservaring als op een site voor de desktop.
Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat 61 procent van de ondervraagde retailers mensen dat hun consumenten op de tablet dezelfde ervaring willen als op de desktop. 28 procent gaat ervanuit dat ze een soortgelijke ervaring als op hun smartphone willen.
(Bron Econsultancy)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!