Onlangs schreven we hier al over de nieuwe kerstcommercial van supermarktketen Edeka. De commercial speelt zich af in een toekomstige wereld waarin kunstmatige intelligentie de controle heeft overgenomen. Mensen leven teruggetrokken in de bossen en de robots beheersen de steden. Kerst speelt geen rol meer in het leven. Totdat één van van de robots een oude kerstfilm ontdekt en op zoek gaat naar dat waar het kerstfeest om draait: liefde. Payoff: zonder liefde is er geen kerstfeest.
Een mooi verhaal natuurlijk. Maar nu komt concurrent Lidl met een parodie. Ook hierin spelen robots de hoofdrol, alleen dit keer van papier marché. Voor wie de boodschap nog niet heeft begrepen, geeft Lidl toelichting op sociale media: "Het is waar, zonder liefde is er geen feest. Maar wie zegt dat het duur moet zijn? Wij denken dat je mensen ook gelukkig kunt maken met een klein budget". Oftewel, die warme kerscommercial van Edeka is een staaltje geldsmijterij dat ten koste gaat van de consument!
Lifehunters, gespecialiseerd in het bedenken, produceren en seeden van (branded & non-branded) video's, kiest wekelijks de viral van de week.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!