Viral marketing met een luchtje

Nog maar vier maanden op de markt en in Duitsland heeft de nieuwe geur Boss Woman zich al aan de kop van de geurenlijst genesteld. Hoe is het mogelijk? Een ernstig gevolg van viral marketing, menen sommigen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Kern van de operatie is Harald Neidhardt, de oprichter van . Hij heeft de Internet Paper Postcard bedacht en ingebracht in de marketing van de geur. Het gaat hier om een combinatie van een offline en online promotie. Iedere webbezoeker kan een met Boss Woman geparfumeerde papieren briefkaart laten bezorgen met een persoonlijke groet erop. In de praktijk bleek dat 75 procent van de bezoeksters van de website van Boss Woman doorklikte naar de Internet Paper Postcard. 95 procent daarvan stuurde ook inderdaad een geurkaart naar een vriendin of bekende op kosten van Boss. Van de ontvangsters werd vervolgens een op de vijf ook weer een zender van een kaart. Neidhardt zegt: ‘Daarmee verspreidt een merk zich razendsnel als een virus over het net en in de fysieke wereld.’ Opdrachtgever Procter&Gamble denkt er nu ook hard over om het geurmerk Hugo ook op deze wijze te gaan verspreiden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie