Tijdens de Algemene Ledenvergadering van de Vea woensdagmiddag heeft voorzitter Ralph Wisbrun een pleidooi gehoudenvoor minder, maar betere reclame. In zijn speech zei Wisbrun, in het dagelijks leven directeur bij UbachsWisbrunJWT: ‘Overdaad schaadt, er is veel te veel reclame. En het is niet alleen de overdaad, het is ook de opdringerigheid waarmee reclame zich manifesteert. Wij worden steeds meer gezien als aandringers en opdringers.’ Volgens Wisbrun krijgt de reclamewereld te makkelijk de schuld van wat er mis is in de consumptiemaatschappij – zo wordt de financiële crisis ‘nu heel makkelijk afgewend op de reclamewereld’ – en schaadt dat het imago van het vak, wat het weer minder aantrekkelijk maakt voor talent.
De ambitie van Wisbrun en de zijnen is om de kwaliteit van het reclamevak de komende jaren weer zichtbaar te maken. ‘Met minder en betere reclame: minder lange reclameblokken, minder grp’s, minder banners, minder schermen etc.’ En: ‘We zullen onze opdrachtgevers soms moeten overtuigen om meer geld te steken in productie en dus wat minder in media.’
Uitgebreide berichtgeving hierover in de Adformatie van deze week.
Zie ook de rondvraag van deze week.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!