(UPDATE) AH-team naar nieuwe bureau Jumbo

Creative directors Jorn Kruijsen en Jeroen van de Sande stappen over van TBWA\Neboko naar de directie van Alfred, die verder bestaat uit Aad Kuijper, Patrick de Zeeuw en Marcel van Wing. Betrokkenen reageren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De twee werkten tien jaar bij TBWA\Neboko, de afgelopen vijf jaar als managing creative directors en partners.
Ze waren bij TBWA\ vanaf het eerste jaar betrokken bij de met een Gouden en Grand Effie bekroonde Albert Heijn-campagne met Harry de Supermarktmanager.
Verder maakten ze veel werk voor Heineken, met meerdere Lampen, een Leeuw en de Gouden Loeki in 2009 als resultaat.
Ook maakten ze bekroond werk voor onder meer Unox, Cup-a-Soup en McDonald's.
Bij Alfred gaan ze werk maken op alle klanten van het bureau en met Kuijper en De Zeeuw de creatieve koers aansturen.

Aad Kuijper van Alfred: ‘We zijn hier lang mee bezig geweest, maar dit kun je gerust een droomtransfer noemen. Jorn en Jeroen passen perfect bij Alfred, omdat ze echt liefhebbers zijn; ze houden van populaire, leuke reclame, net als wij. Zij zijn het beste team van Nederland voor ons.

‘Het betekent dat we als bureau, zes jaar na de oprichting, de stap kunnen maken van “klein” naar “gevestigd”. We hadden ze inmiddels ook wat te bieden met klanten als Knorr, Allsecur, Lotto en Grolsch.

'Of ze als AH-team zijn gehaald om op C1000 / te werken? Niet speciaal. De gesprekken met Jorn en Jeroen liepen al voordat Jumbo klant werd. Maar het moge duidelijk zijn dát ze op Jumbo gaan werken.'

En wordt Alfred inmiddels niet teveel vereenzelvigd met Aad Kuijper? 'Ik vind dat iedere goede creatief dominant moet zijn. Zeker als je als bureau een heel duidelijk profiel hebt. Samen met Patrick [de Zeeuw] bespreken we alles wat met creatie te maken heeft. Dat doen we met z’n vieren; niet als twee teams.’

Jeroen van de Sande (43) reageert: ‘We hadden met Aad al bij Lowe gewerkt en na 10 jaar Harry van Albert Heijn en Heineken werd het wel een keer tijd voor wat anders. En Alfred maakt reclamisch, komisch werk. Reclame-reclame zeg maar, net als wij.

‘We hebben links en rechts ook met andere partijen gepraat, en hebben ook nog wel nagedacht over een eigen bureau, maar een goede financiële managing director vind je niet zomaar. Het is ook niet zo dat de rek eruit was bij Neboko of dat er wrevel was, helemaal niet. Maar Simon (Neefjes, CEO van TBWA\Nederland) was niet blij.

‘Bij Alfred vinden we nieuwe energie. Alfred is een beetje Neboko in het klein. En specialistisch, dat pas bij deze tijd. Het vak is teveel versplinterd om alles goed te kunnen doen. We gaan zelf ook weer werk maken in plaats van creatief directeur zijn. Of ik zelf niet uitgekeken raak op “leuke” reclame? Ik geloof wel dat overdrijving in reclame voorbij is, maar humor blijft humor. Dat is tijdloos.’

Voor TBWA is het de volgende aderlating na het verlies van KPN als klant http://www.adformatie.nl/nieuws/bericht/kpn-weg-bij-tbwaneboko.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie