‘Unilever houdt bureaurelaties tegen het licht’

Unilever gaat de relaties met zijn belangrijkste bureaunetwerken tegen het licht houden, als gevolg waarvan aanpassingen onvermijdelijk lijken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat meldt het Britse vakblad Campaign.De volgende bureaus staan volgens Campaign op de huidige lijst van Van den Bergh Foods en Bestfoods, het onlangs overgenomen bedrijf: Lowe Lintas, Ogilvy & Mather, JWT, DDB en BBDO. De laatste twee zijn nieuwkomers als gevolg van de overname van Bestfoods. De ‘strategische review’ geeft deze bureaus de kans om op de vast lijst van Unilever te komen.

Volgens het vakblad gaat het om een totale bureau-omzet van 200 miljoen pond en is het de bedoeling dat het aantal in te schakelen netwerken wordt verminderd. De review houdt in dat het werk van de afgelopen periode van de vijf
netwerken wordt geanalyseerd, dat er wordt gekeken of ze in staat zijn additionele accounts te behandelen, en toekomstige strategieën op het gebied van merkcommunicaties kunnen ontwikkelen.Volgens Campaign zullen de merken van Van den Bergh Foods en Bestfoods binnenkort worden geherpositioneerd onder de namen van de twee
‘masterbrands’, namelijk Knorr en Hellmann’s.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie