David Plouffe, de campagneleider van Barack Obama tijdens de Amerikaanse verkiezingen in 2008 en 2012 mag hetzelfde kunstje doen voor Uber, de veelbesproken taxidienst.
De nieuwe werkgever van Plouffe, taxi-app Uber, beschouwt hem als zijn eigen campagneleider’. Uber-ceo Travis Kalanick noemt Plouffe een ‘strategische denkpartner’.
Plouffe, die tot 2013 in dienst bledef als adviseur van de Amerikaanse president, wordt verantwoordelijk voor het uitzetten van het strategische- en het communicatiebeleid.
Uber kan de diensten van Plouffe goed kunnen gebruiken. De taxidienst stuit heftig verzet uit de traditionele taxwereld, onder meer in Amsterdam, en profiteert daar ook nog van.
Bovendien voert Uber een heftige concurrentiestrijd met concurrerende diensten in de VS zoals Lyft. Op CommunicatieOnline was vorige week al te lezen welke 'dirty tricks'daarbij worden gebruikt.
Uber is reeds actief in meer dan 170 steden verspreid over zesendertig landen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!