Vertel me welke media je gebruikt en ik zeg wie je bent. Deze week het mediaportret van Nelleke Barning, de nieuwe directeur interne communicatie DSM Wereldwijd.
Wat lees of luister je iedere ochtend als eerste?
Blendle, Volkskrant, Dagblad De Limburger en Radio 1
Heb je nog een papieren krant?
Alleen in het weekend, doordeweeks digitaal
Welke tv-programma heeft jouw leven veranderd?
Twin Peaks. Dat heeft niet zozeer mijn leven veranderd, wel mijn kijk op televisie. Het was de meest baanbrekende serie in de geschiedenis van de televisie. Lynch combineert geweldige cinematografische technieken met een sterke mysterieuze verhaallijn. Twin Peaks is het begin van alle moderne series, waar Netflix en HBO nu zo populair mee zijn. En het komt terug: Laura Palmer zei “ik zie je over 25 jaar weer”, en nu, 25 jaar later, wacht ik met spanning op het vervolg.
Met welk medium wil jij liever niet gezien worden?
Powned. Ik ben echt geschokt door de manier waarop zij Onno Hoes hebben aangepakt, met verborgen camera. Dat druist tegen alle journalistieke waarden en normen in, en is een onaanvaardbare inbreuk op privacy.
Welk tv-programma zap je meteen weg?
Powned
Mijn ideale radiomoment is…
’s avonds laat op lege snelwegen met Met Het Oog op Morgen
Aan welk programma koester je de mooiste jeugdherinnering?
De Fabeltjeskrant. Elke dag voor het slapen gaan een mooi familiemoment.
Als de krant een meneer is dan zijn sociale media…?
Zijn maitresse
Welke titel zou jij graag restylen?
De Telegraaf. Iets minder chocoladeletters zou het al een veel aantrekkelijker beeld geven.
Welk blad is jouw guilty pleasure?
Elle. Ik ben dol op mode en lifestyle, tussen al het harde nieuws door.
Als jij een site zou zijn, hoe ziet die er dan uit?
Net als ik: naturel, geen franjes, uitnodigend vanuit de inhoud.
En wat is jouw geheime tip?
Zuiderlucht. Je zou heel Nederland zo’n prikkelend cultuurblad gunnen, met stevige diepgang en met humor en ironie.
Gaat naar bed met?
Nu met een vrouw (Griet op de Beeck) en de rest gaat je niet aan.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!