Tweede ronde Spin Awards

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De genomineerden voor de zijn bekend, en staan overzichtelijk gerangschikt op . Adverteerder Heineken scoort dit jaar zes nominaties in vier categorieën, Unilever staat op een tweede plek met vijf nominaties in twee categorieën, gevolgd door Douwe Egberts, met drie nominaties in twee categorieën.

De nominaties van Heineken, DE en Unilever betekenen automatisch ook een succes voor hun online bureaus Qi en Lemz.

Achter de rubrieken heb ik ook het totaal aantal inzendingen gezet. Even tellen leidt tot de conclusie dat ongeveer 12 procent van het totale aantal inzenders een nominatie in de wacht heeft weten te slepen.

Met name in de categorie Beste Online Campagne zijn veel gesneuveld. In totaal zonden daar 71 bureaus in, en mochten er 6 blijven.

Bij de categorie Beste Crossmediaconcept mochten er 9 van de 74 door, en in de categorie Beste Websiteconcept mogen 6 van de 55 een elevatorpitch houden, op woensdag 21 maart tijdens de Spin Awards Day.

Dan zal blijken wie er ook nog goud of zilver mag komen ophalen tijdens de officiële uitreiking, op 5 april aanstaande.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie