Top Gear Live: Porno voor de echte autoliefhebber

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Afgelopen dagen stroomden autoliefhebbers in groten getale van heinde en verre naar de Amsterdam RAI. De mannen achter Top Gear hadden namelijk besloten hun spectaculaire theatershow , gebaseerd op het wereldberoemde televisieprogramma naar Nederland te brengen.

Omdat het tv-programma hier zo immens populair is. En dat hebben we geweten. Al maanden lang zagen we nieuws voorbij komen en werden er via diverse details van de show losgelaten. Stukje bij beetje. Opbouwend naar de grand finale van 21 tot 24 januari.

Bericht van een van de sponsoren
was een van de hoofdsponsoren en besloot ter gelegenheid hiervan een onderzoek te doen onder autorijdend Nederland. Bijna 1000 mannen en vrouwen werden ondervraagd over hun band met hun auto. Bijna driekwart van de autobezitters zegt trots en zuinig op hun auto te zijn. Toch wordt hij pas gewassen als ie echt vies is. 68 procent van autorijdend Nederland ziet de elektrische auto als een interessante ontwikkeling, waarvan ruim de helft aangeeft te overwegen er in de toekomst een aan te schaffen. Dit is goed nieuws voor Opel, in 2011 staat namelijk haar elektrische gepland.

Omdat de uitkomsten verder niet echt spannend te noemen zijn, werd er voorafgaand aan de eerste Live show een opengetrokken om de presentatie van de uitkomsten nog van enig cachet te voorzien. Want wie zit er nou niet te wachten op verhalen over de Fiat 500 van Alwien Turner (), de BMW 1 Serie Cabrio van Lieke van Lexmond en de Opel Insignia van oud-judoka Dennis van de Geest?

Bas van Werven mocht een en ander aan elkaar praten en confronteerde , verkoopdirecteur Opel NL meteen maar met het diezelfde dag aangekondigde Opel nieuws uit België. Ik had met hem te doen. Net op de dag van een groot sponsorevent in Nederland meldde General Motors officieel de in Antwerpen en het collectief ontslag van de 2.600 werknemers. Toch was hij van mening dat het roerige 2009 heef aangetoond dat het merk veerkracht heeft en klaar is voor een nieuwe start. Een nieuw elan. ‘Het nieuwe Opel’. Met als nieuwe slogan ‘Wir leben Autos.’ Ik zou aan die slogan een heel artikel kunnen wijden. Maar doe dat niet. ‘Freude am fahren’ (BMW), ‘Vorsprung durch technik’ (Audi), ‘Das auto.’ (VW), stuk voor stuk prachtige slogans. Maar ze zijn Duits. Dus gebruik ze niet hier. In Nederland. Punt.

Top Gear mannen in hun element
Over naar de show, want daar kwamen we tenslotte voor. Voor 50 euro kreeg je een strak georchestreerd spectakel voor je kiezen. Voor 80 euro zat je zelfs vooraan en voor 200 euro mocht je mee naar de afterparty met onze helden Richard Hammond en Jeremy Clarkson. Omdat geplande presentator Beau van Erven Dorens een andere liveshow had te hosten was voor de première de derde Top Gear held James May overigens ingevlogen.

De heren waren in hun element en genoten er zienderogen van. Net als het publiek. In rap tempo werden stunts afgewisseld met de typische Britse humor die we gewend zijn van de mannen. Er was zelfs plaats voor wat locale inbreng. Sylvia Kristel passeerde de revue, de woorden ‘gezellig’ en ‘swaffelen’ werden gebruikt en Duitsland weer eens lekker neergezet als onze vermeende vijand. Ach, het zij ze vergeven. Voetballen met Suzuki Swifts was hilarisch, interactie met het publiek tijdens de uit de tv show bekende ‘coolwall’ herkenbaar, de Stig zoals we gewend zijn uiterst onherkenbaar, de motoren in de ;cage of death&;">'cage of death' bizar en het al schreeuwend voortstuwen van een auto in een computergame ronduit grappig. En dat alles onder het genot van opzwepende muziek en een hoop vuurwerk.

Hooggespannen verwachtingen
Ja, Top Gear Live was leuk en ik vond het bijzonder er bij te mogen zijn. Maar eerlijk is eerlijk. Het voldeed niet helemaal aan de hooggespannen verwachtingen. Die uiterst goed gecoördineerd, via diverse media sponsoren en de nodige PR de afgelopen maanden werden opgebouwd. Gelukkig maakte de supercars een hoop goed. Er waren er zo’n 40 aanwezig. Met een waarde van . Ik ga ze hier niet allemaal noemen, compleet overbodig, als autoliefhebbende marketeer was u er bij en beleefde u zelf al van dichtbij.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie