Premium

TBWA\Neboko 8 x op shortlist Cannes

Nederlandse bureaus scoren 15 nominaties in categorieën Design, Entertainment, Muziek en Media

Of er vandaag ook echt Leeuwen gewonnen worden, weten we pas vanavond. Maar als we afgaan op de 15 vermeldingen van Nederlands bureaus op de verschillende shortlists kan het wel eens een mooie dag worden.

TBWA\Neboko spant de kroon met 8 vermeldingen: tweemaal met The Maestro (McDonald's) in de categorie Entertainment/Muziek, en liest zesmaal in de categorie Media: voor The Question Teabags (Pickwick), King Willem (McDonald's) en 'Tramroulette' (Holland Casino). Alledrie deze campagnes zijn twee keer genomineerd.

DDB & Tribal Amsterdam doet het  goed met 'Get the Flow'(Vodafone): tweemaal op de shortlist (Entertainment/Muziek en Media). Ook Anomaly kreeg twee nominaties, allebei voor 'Ode to Lesvos' (Johnnie Walker) in de categorie Entertainment. In die categorie staat ook The Story of Harry and Ahmed (Unicef) van180 Amsterdam op de shortlist.

In de categorie Design ten slotte vielen twee nominaties: voor 'Food Exhibitionism 'van JWT Amsterdam en de 'Fobo Bottle' (Heineken) van VBAT Amsterdam.

'Food Exhibitionism' (J. Walter Thompson Amsterdam)

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie