Talpa Media Groep wil wat dichter bij de bron gaan zitten en opent daarom een creatief aftappunt in Los Angeles.
Hier moeten nieuwe ideeën voor televisie en andere mediaplatforms vandaan komen. Met name op non-fictie vlak, maar het mediabedrijf zoekt ook creatieven met ervaring op het gebied van multi-platform formats en user-generated content.
'Nergens op de wereld vind je zoveel mensen met creatieve ideeën als in de VS' , zegt John de Mol. ' Toch hebben velen van hen geen zin in langlopende procedures bij TV-stations en producenten. Voor zulke creatieven is Talpa USA opgericht.'
Bruikbare ideeën gaan naar het hoofdkantoor in Nederland, waar men bekijkt wat de productie-mogelijkheden zijn en of het kan worden uitgezonden op Tien. Bij bewezen (snel) succes wordt het programma weer doorverkocht naar het buitenland.
De werkwijze lijkt sterk op de manier waarop John de Mol in het verleden internationale succesformats in de markt zette, waaronder 'Big Brother', 'Deal or no Deal', '1 tegen 100' en 'Fear Factor'.
De nieuwe baas van Talpa Content USA is de Canadese Stéfanie Gélinas. Gélinas werkte eerder in creatieve en managementfuncties voor ProSiebenSat.1, Endemol Germany en Fremantle Media North America.
Bij Endemol Germany leidde zij de ontwikkelingsafdeling en voor Fremantle hield zij zich onder meer bezig met formatontwikkeling en activiteiten op het gebied van nieuwe media platforms. Ook was Stéfanie Gélinas show producer van het syndication format 'American Idol Rewind'.
Talpa Content USA is, na de Scandinavische dochter in Stockholm, de tweede buitenlandse vestiging van de onderneming.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!