Stephen King doet sociale media-actie voor nieuw boek

De 66-jarige auteur weet van wanten als het gaat om sociale media.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Toen hij zich in december 2013 aanmeldde bij Twitter, had Stephen King na één dag 85.000 volgers, en binnen vijf dagen 200.000.

King kreeg bijna direct een officieel blauw vinkje van Twitter, iets waar zoon 

&;We won&;t discuss how it took 3 years for me to get a blue checkmark & it took , like, 3 hours, because I&;M TOO BIG A MAN.&;

De teller staat nu op 481.000 Stephen King-volgers.

Niet iedereen is blij met wat King (ja hij doet het zelf, niet de marketingafdeling van zijn uitgever) tweet. Hij gaat soms politiek iets te scherp door de bocht , en hij is ook een beetje te enthousiast in het tweeten van .

November

Anyway, King en zijn uitgevers Scribner (VS) en Hodder & Stoughton (GB) zetten nu  en  in voor de promotie van Kings nieuwste boek. 

De cover van zijn in november te verschijnen boek ‘’ wordt blokje voor blokje onthuld naarmate er meer likes op de pagina verschijnen, of opmerkingen. Shares tellen ook. 

Ook de hashstag op Twitter doet het trucje.

Als de boekcover is onthuld, wordt het een interactief gebeuren, met extra hints over de inhoud van het boek.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie