Slimme guerillastunt: hoe UPS en TNT reclame maken voor DHL

UPDATE - Hoe kun je je concurrenten zo ver krijgen dat ze reclame maken voor jouw merk? DHL deed het met een chemisch slimmigheidje. Let op: de video is niet van DHL afkomstig, maar het bedrijf is niet erg teleurgesteld over het verschijnen ervan.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

DHL maakt in de video slim gebruik van warmtegevoelige folie waarop sommige kleuren pas bij een bepaalde temperatuur oplichten. Het beplakte de pakketten ermee, stopte ze in de vriezer en en belde vervolgens de concurrenten... Trojan mailing heet het. De video hierover ging snel razendsnel viral en werd een enorme hit. Een dingetje echter, zo bleek later: hij is  fake.  dat de onderneming nooit opdracht gaf voor de video, maar dat deze is gemaakt voor een wedstrijd van het Duitse bureau Jung von Matt. Zelfs als fakevideo blijft hij leuk. 

 

 

 

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie