Vandaag is de website Simplifylife gelanceerd, waarin aandacht en tips voor het leiden van een minder complex en vol leven.
Het is een trend: hoe geef ik mijn leven meer zin, hoe wordt alles simpeler en rustiger. Het 'mindstyle magazine' Happinez was er al, en nu is er ook een site: Simplifylife, bedoeld voor iedereen -vooral tussen de 30 en 55- met een druk en (te) vol bestaan.
De 'spitsuurgeneratie' dus, die ervaart dat het leven steeds complexer wordt, door een 'teveel' aan van alles: informatie, mogelijkheden, producten, activiteiten, sociale verplichtingen, werk enzovoort.
De generatie ook die het gevoel heeft dat ze op al die fronten de beste prestaties moet leveren, en daarom voortdurend moet rennen en achter de feiten aanloopt. Herkent u zichzelf al?
Op de site zelf een bulk aan praktische oplossingen, zoals tips voor een georganiseerd huishouden, een fijne relatie met je partner of mogelijkheden om je boodschappen digitaal te doen.
De tips waren al bekend, maar nu staan ze duidelijk op een rijtje.
Eentje licht ik eruit: Als je eenmaal een merk hebt gevonden dat je bevalt, koop dat dan gewoon. Ga je niet voortdurend afvragen of er in een andere winkel misschien iets is wat nog goedkoper of misschien beter kan.
Dus voor een simpeler leven moet je gewoon weer trouw beloven aan een merk, net als vroeger. Het maakt je leven in ieder geval een stuk minder complex. Zit eigenlijk wel wat in...mmm, zit Unilever achter dit initiatief?
De makers, Sjoukje van de Kolk en Karin Bosveld (kent u haar nog, onze oude eindredacteur en fervent NS-fan), willen daarnaast ook helpen om je levenshouding eenvoudiger te maken, zodat je beter om kunt gaan met de
'mogelijkhedenmaatschappij' (als iets kan, betekent dat niet dat het ook hoeft). Hiervoor is een online coachingsprogramma in het leven geroepen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!