Vorig week meldde het Franse energiebedrijf GDF Suez dat reclamebureau Selmore en mediabureau De Media Maatschap verantwoordelijk zijn voor de Nederlandse marktintroductie van het internationale merk Engie.
Deze week lanceert het voormalige Electrabel zijn eerste campagne genaamd: 'Positieve Energie'.
Groen grijs gedraaid
In de commercial neemt Engie de kijker mee door de historie langs de verschillende rollen van energieleveranciers. Ooit begonnen mensen als eigen leverancier, toen vierde het credo 'the bigger, the better' de boventoon, om vervolgens de trend van groene energie 'grijs' te draaien.
Engie zegt daarom dat het tijd is voor een 'nieuw, positief begin', waarmee mensen opnieuw hun eigen leverancier worden en zo de energie van de toekomst veiligstellen.
De commercial is sinds 25 januari te zien op televisie en online.
Credits
Klant: ENGIE
Gerwin Sieder; Patrick van Campenhout; Anouk D’haens; Marjolein Meijer
Bureau: Selmore
Creatie: Louk Derks, Bram Eigenfeld
Creatieve directie: Diederick Hillenius, Poppe van Pelt
RTV: Monique van Smaalen
Managing director: Koen de Groot
Account: Lucinda Rosheuvel
Strategie: Gijs de Bruin
Projectmanager: Jorieke de Jong
Production company: The BoardRoom
Director: Berend Boorsma
Producer: Rogier Dorant
D.o.p: Gabor Deak
Operator: Paco Kumar
Fotograaf: Marjolein van der Klaauw
Post production
Editor: Gert Willem Visser
Grading: George Balatoni @ De Grot
Online: De Grot
Geluid: HaaiFaaiDeluxe
Design / animatie: Gerbren Boere, Rivelino Panka, Mariska Rijnaarts
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!