Self-fulfilling prophecy

Vandaag had ik een interview met een student die onderzoek doet naar leiderschap in organisaties. Gevraagd naar de definitie van leiderschap kwamen we op: "het creëren van een self-fulfilling prophecy die een organisatie in een positieve beweging brengt". Uiteraard sterk geïnspireerd op de bijdrage die communicatie kan leveren aan de strategische richting van een organisatie. Dat is in ieder geval wat ik bij NS nastreef.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De kunst daarbij is het om de juiste stretch te vinden. Als de belofte te ver weg is, is het niet geloofwaardig; als de belofte te dichtbij is, is het niet motiverend genoeg. Bij NS altijd weer spannend, omdat ongeveer heel Nederland zich over het resultaat uitspreekt. Best prettig dus als je als mijlpalen ook harde groei en klanttevredenheidscijfers kunt publiceren.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie