Sarah Jessica Parker geeft kijkje in haar Blokker-keuken

Sex and the City-ster speelt wederom de hoofdrol in Blokker-reclame

Communicatiebureau -ksm" target="_blank">KSM en Blokker lanceren de campagne ‘huis vol merken’ met een nieuwe tv-commercial. Actrice Sarah Jessica Parker (bekend als Carrie Bradshaw in Sex and the City) geeft in deze tv-spot een kijkje in haar keuken. Die staat uiteraard vol met Blokker-spullen.

Tweede campagne voor Blokker

Parker speelde al eerdere de hoofdrol in een Blokker-reclame. De actie ‘huis vol merken’ is een vervolg op de introductiecampagne van de. Die campagne begon in april.

Robert Bohemen, directeur Marketing en Formule bij Blokker, legt de nieuwe formule uit: &;We gaan het verschil maken door toonaangevend te zijn in van je huis ‘een thuis’ maken met onderscheidende merken en vernieuwende producten. Daar hoort natuurlijk ook een verandering van ons gezicht bij. We willen vooral eigentijds en toegankelijk zijn.&;

Resultaten introductiecampagne

Volgens Bohemen zijn de eerste resultaten van de introductiecampagne positief. Hij liet de actie onderzoeken door TNS NIPO. Uit de resultaten* blijkt dat de campagne goed past bij wat de winkelketen wil uitstralen.

Positiever beeld van Blokker

De commercial valt op en is herkenbaar, aldus TNS NIPO. De boodschap wordt overgedragen en de reclame bereikt een nieuwe jongere doelgroep, in de leeftijdscategorie van 25 tot 40 jaar. Zo’n 33% van alle respondenten geeft aan een positiever beeld te krijgen van Blokker. Bij de jongere doelgroep is dit 36%. De respondenten zijn vooral te spreken over de vernieuwing, moderne uitstraling en de nieuwe winkels van Blokker.

Doelgroepen en plannen

Bohemen is blij met deze cijfers.  &;Het belangrijkste is dat we onze nieuwe doelgroepen weten aan te spreken, de jongere doelgroep van 25 tot 40 jaar en de niet-klanten&;, zegt hij. &;Met de tweede commercial met Sarah Jessica Parker willen we het thuisdomein verder claimen.&;

Volgens de directeur gaat Blokker de komende tijd het assortiment vernieuwen, meer winkels moderniseren en de versterken.

*onderzoek TNS NIPO, in opdracht van Blokker, uitgevoerd eind mei 2016 onder de Nederlandse bevolking (steekproef n=500) 

Credits:

Verantwoordelijk bij Blokker: Robert Bohemen & Esther Spaans 
Verantwoordelijk bij KSM: Barbara Angeli Radovani & Simone Bergman 
Creatie: Bies Vermeulen & Sebastiaan Kenter 
Regie: Jonathan Herman 
Director of Photography: Gabor Deak Productie: Bonkers, Saskia Kok & Jan Jinek 
RTV Producer: Joze Rikken
Post-productie: Hectic Electric
Muziek: Sizzer
Geluid: The Ambassadors 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie