Tijdens een bijeenkomst op 5 maart 2015 voor juryleden, sponsors en relaties bij de Nederlandse Spoorwegen in Utrecht, heeft SAN voorzitter Paul Geraeds het 1e exemplaar van het SAN Jaarboek 2014 uitgereikt aan de gastspreker, Margriet Sitskoorn, hoogleraar klinische neuropsychologie aan de Universiteit van Tilburg. Zij gaf gestalte aan het thema van dit SAN Jaarboek 2014 ‘Durf te delen’. In haar verhaal deelde Sitskoorn wetenschappelijke inzichten over de behoefte van de mens om te delen, of juist niet.
Aleksander Fiege lichtte tijdens de bijeenkomst in het hoofdkantoor van de NS in Utrecht het juryproces toe. Ten overvloede meldde hij dat de te bejureren cases niet beoordeeld hoeven te worden op het thema van dit jaar. Dat leidde tot enige hilariteit in de zaal. Voorzitter Geraeds lichtte later nog eens extra toe dat de mededeling was gedaan omdat een inzendende partij eerder de vraag had gesteld of de cases dit jaar dan ook op 'deelbaarheid' zouden worden beoordeeld. Niet dus.
Na afloop ontvingen alle aanwezige SAN juryleden het Jaarboek. De illustraties die het boek dragen zijn gemaakt door Max Kisman. Het naslagwerk van reclamewerk van 2014 kwam verder tot stand in samenwerking met conceptmakers Henny van Eck en Toine.
Het boek dient net als voorgaande jaren ter voorbereiding van de jurysessies. De eerste ronde begint op 17 maart aanstaande bij Sanoma in Hoofddorp. De ruim 200 adverteerders buigen zich dan over de 214 ingezonden campagnes.
De nominaties worden op 26 maart bekend gemaakt.
SAN zegt over het 'Durf te delen': 'Het thema dit jaar - passend bij ons tijdsbeeld – is eigenlijk het DNA van de Stichting SAN. Want niets werkt zo inspirerend en stimulerend als het werk van vakgenoten. Jij leert van het werk van anderen, anderen leren van het werk van jou. Zo delen we in elkaars succes!'
Foto bovenaan artikel: Gerry Hurkmans
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!